ارزان تر شدن واقعیت مجازی با هدست اسنپ دراگون VR820 کمپانی کوالکام

ارزان تر شدن واقعیت مجازی با هدست اسنپ دراگون VR820 کمپانی کوالکام

در یک کنفرانس مطبوعاتی کوچک در IFA در برلین شرکت کوالکام برنامه خود برای کم کردن هزینه های سخت افزار واقعیت مجازی را مطرح کرده است.

غول پردازنده های موبایل از یک طرح هدست مرجع، به نام اسنپ دراگون VR820 رونمایی کرده است که به دنبال پردازنده اسنپ دراگون 820 آن ساخته شده است. هدف آن این است که به سازندگان امکان دهد که هزینه های توسعه را کاهش دهند، که این امر باعث می شود این واقعت مجازی برای مصرف کنندگان نیز ارزان تر شود.
در کنار چهار هسته سی پی یو Kryo سفارشی کوالکام و یک جی پی یو Adreno 530، اسنپ دراگون VR820 با یک جفت صفحه نمایش امولد 1440×1400 با نرخ تجدید صفحه ی 70 هرتز می آید. این هدست دارای سخت افزار ردیابی چشم، ردیابی حرکت شش محوره، و دو دوربین رو به جلو می باشد. به طور جالب توجهی، این دوربین ها می توانند داده ها را به صفحه نمایش انتقال دهند، که به هدست امکان می دهد برای اپلیکیشن های واقعیت افزوده نیز کارایی داشته باشد.
قسمت بالایی اضافه شده به طراحی کوالکام این است که درست مانند هدست های دیگری که از تکنولوژی گوشی هوشمند استفاده می کنند، VR820 نیز بدون کابل است، که باعث آزادی حرکت بهتری برای کاربر می شود. با این حال، سخت افزار جاگذاری شده درون هدست نسبت به سخت افزار کامپیوترهای شخصی درجه یک قابلیت بسیار کمتری دارد، بنابراین مصرف کنندگان نباید انتظار همان عملکرد بازی و عناوین بازی های Rift در Vive را داشته باشند. با این حال، کاربردهای بالقوه بسیار زیادی برای محصولات واقعیت مجازی مبتنی بر موبایل وجود دارد.
آنتونی مورای، معاون مدیر عامل و مدیر عمومی اینترنت اشیای کوالکام می گوید: "اسنپ دراگون VR820 تکنولوژی های کلیدی و ویژگی هایی برای یک تجربه واقعیت مجازی استثنایی ادغام می کند و سرآغازی برای OEM ها و توسعه دهندگان فراهم می کند تا در نسل بعدی دستگاه های قابل حمل و untethered ایجاد شود که فکر می کنیم برای پذیرش مصرف کننده بیشتر واقعیت مجازی لازم باشد."
با توجه به هزینه های سنگین سخت افزار کامپیوتر شخصی با عملکرد بالا و یک Rift یا Vive، یا یک گوشی هوشمند پرچم دار و یک هدست یا تجهیزات واقعیت مجازی سامسونگ Gear، مطمئناً در بازار فضا برای رقبای ارزان تر وجود دارد. با تمرکز بر روی فقط سخت افزار مورد نیاز و ارائه پشتیبانی مختص به یک طراحی تک مرجع، استراتژی کوالکام باید کمک کند که سخت افزار ارزان تر تبدیل به یک واقعیت شود.
نکته مهم این است که، کوالکام به دنبال این نیست که هدست های خود را به طور مستقیم به مصرف کنندگان بفروشد. در عوض، اسنپ دراگون VR820 به عنوان یک طرح کلی برای سازندگان دیگر برای طراحی عمل می کند، که می تواند فروش های تراشه بیشتری برای کوالکام ایجاد کند.

 

منبع خبر: androidauthority

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر