شیائومی با Redmi 4 به جنگ میان‌رده‌های بازار می‌آید

شیائومی با Redmi 4 به جنگ میان‌رده‌های بازار می‌آید

نام پرآوازه شیائومی را دیگر هر کاربری شنیده است و افراد زیادی هستند که آروزی داشتن یکی از محصولات ارزان‌قیمت و در عین حال قدرتمند این برند را دارند. یکی از ارزان‌ترین میان‌رده‌های این برند هنگام کسب مجوز TENAA رویت شده‌اند که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

شیائومی یکی از برند‌هایی است که برچسب تکراری بی‌کیفیت‌بودن را از محصولات چینی برداشت و از یک استارت‌آپ ساده تا یک انقلاب پر سر و صدا پیش رفت. فبلت‌های سری نوت این برند فوق‌العاده پرطرفدار هستند و چهارمین نسخه آن‌ها که با نام Redmi Note 4 شناخته می‌شود حدودا یک هفته پیش به صورت رسمی رونمایی شد. پیش از این تصاویری از گوشی دیگری به نام Redmi 4 نیز در کنار برادر بزرگ‌ترش افشا شده بودند و تصور می‌شد که همزمان معرفی شوند اما این اتفاق نیفتاد. این گوشی قبلا با پردازنده اسنپدراگون 625 و 3 گیگابایت رم در بنچمارک GeekBench خودنمایی کرده بود اما امروز مجوز TENAA را با پردازنده دیگری کسب کرده است.

ردمی 4 با کد 201606 در خط تولید شیائومی شناخته می‌شود و ظاهرا علاوه بر رنگ نقره‌ای، نسخه طلایی رنگی نیز از آن تولید می‌شود. اگر پیش از این طراحی ردمی نوت 4 را دیده باشید احتمالا در اولین نگاه متوجه شباهت انکارناپذیر ردمی 4 با نوت 4 شده‌اید. محل قرارگیری لنز دوربین پشتی، خطوط آنتن و طراحی کلی دستگاه به وضوح از برادر بزرگ‌ترش به ردمی 4 ارث رسیده است.

اگر خاطرتان باشد یکی از مهم‌ترین نواقص ردمی 3 نمایشگر 5 اینچی‌اش با کیفیت اچ‌دی بود. خوشبختانه این کمبود در ردمی 4 جبران شده و یک نمایشگر 5 اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی جایگزین نمونه پیشین شده است. مغز متفکر دستگاه یکی از میان‌رده‌های مدیاتک به نام Helio P10 است که از هسته‌هایی با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره‌مند می‌شود. البته همچنان این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای با پردازنده اسنپدراگون 625 نیز عرضه شود.

از جمله دیگر مشخصات گوشی باید به فضای رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 و ثانویه 8 مگاپیکسلی و سنسور مادون قرمز اشاره کرد. پنل پشتی دستگاه نوید یک سنسور تشخیص اثر انگشت می‌دهد اما این مهم‌ترین نقطه قوت دستگاه نیست زیرا یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی همه حواس‌ها را به خود جمع کرده است. در دورانی که کاربران با معضل طول عمر کم باتری دست و پنجه نرم می‌کنند حضور یک باتری عظیم‌الجثه موجب دلگرمی است. این نکته نیز قابل ذکر است که گجت هنگام خروج از جعبه به اندروید مارشملو نسخه 6.0 مجهز شده است و قیمتی 105 دلاری دارد!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر