سفارشی سازی؛ برگ برنده‌ی اندروید در برابر آی او اس

سفارشی سازی؛ برگ برنده‌ی اندروید در برابر آی او اس

واضح است که اپل همواره در ارتباط با محصولات خود بعضاً تصمیماتی را می‌گیرد که ممکن است تمامی افراد از آن خرسند نباشند. من می‌توانم برخی از مردم که در انتظار رونمایی اپل از تازه‌ترین نسخه سیستم عامل موبایلی iOS بودند، عملا پس از آن تصمیم دیگری را گرفتند. به خصوص کسانی که من فکر می‌کردم عملا در انتظار آیفون 7 ایستاده‌اند، تصمیم گرفتند تا با رقیب اندرویدی آن یعنی سامسونگ گلکسی اس 7 به استقبال ادامه سال بروند.

در حالی که اپل گاه و بی گاه به دنبال رقابت با سیستم عامل اندرویدی است؛ اما نباید فراموش کنیم که در واقع این دو سیستم عامل چند سال پیش با یکدیگر پا به عرصه گشودند و به طور سنتی از همان زمان طرفداران اندروید بیشتر بودند. شاید لزوما بتوانیم دلیل این برتری را قابلیت سفارشی سازی سیستم عامل اندرویدی دانست که در این بین خود اپلیکیشن شخص ثالث کیبورد Swype به تنهایی می‌تواند جذابیت این عمل را ثابت کند.

من دقیقا نمی‌دانم که اپل تصمیم گرفته چه نوع سفارشی سازی را بر روی گوشی‌های هوشمند خود مستقر کند اما بدیهی است که این امکانات کاملاً ساده بوده و به راه‌هایی جهت تغییر والپیپر و یا خانه تکانی در آیکون‌ها محدود خواهد بود. در طرف مقابل یکی از قوی‌ترین عناصر اندروید این روزها ارائه سطح بالایی از سفارشی سازی است که به عقیده من این کار درست همانند تغییر یک والپیپر صفحه نمایش می‌تواند ساده باشد.

سفارشی سازی اندرویداین چیزی است که من می‌گویم: به اول روز بازگردید و در مورد این بحث کنید که چه زمانی می‌تواند تغییر در رابط کاربری گوشی هوشمند شما موجب جذابیت هر چه بیشتر آن شود! شما می‌توانید گوشی اندرویدیتان را روت کنید و به عنوان مثال از رابط کاربری Sense UI گوشی‌های اچ تی سی بر روی گوشی سامسونگی خود استفاده کنید. جامعه توسعه دهندگان اندروید همواره برنامه ریزی می‌کنند تا با ارائه نرم افزاری قوی، کاربران را قادر سازند تا سطح بالایی از تغییرات و سفارشی سازی را بر روی محصولاتی با این پلتفرم اعلام کنند. با این اوصاف من شک دارم که کاربران اندرویدی به همین راحتی بخواهند به سیستم عامل آی او اس مهاجرت کنند.

من کسانی را دیده‌ام که صبح تا شب در حال جستجو و گشتن به دنبال نرم افزاری هستند که گوشی هوشمند آن‌ها را با تغییراتی اساسی روبه رو سازد؛ بنابراین من می‌دانم که آن افراد چه علاقه‌ی وافری به سفارشی سازی محصولات خود هستند. البته من واقعا نمی‌خواهم اندروید و آیفون را با یکدیگر مقایسه کنم چرا که با جیلبریک آیفون خود می‌توانید هزاران گزینه‌ی سفارشی سازی را در اختیار داشته باشید. با این حال اندروید می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای سفارشی سازی باشد.

بزرگ‌ترین دلیل دوست من که قصد دارد از آیفون 6 اس به گلکسی اس 7 سامسونگ مهاجرت کند، قابلیت‌های سفارشی سازی اندروید است. به اعتقاد او رابط کاربری آی او اس کاملاً خسته کننده است و اگر تصمیم نداشته باشی گوشی خودت را جیلبریک کنی، بدون شک پس از مدتی از شور و اشتیاقت برای استفاده از آیفون خود کاسته می‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر