بررسی یک گلکسی S6 اج سامسونگ بعد از 18 ماه استفاده !

بررسی یک گلکسی S6 اج سامسونگ بعد از 18 ماه استفاده !

مقایسه یک گلکسی S6 اج کارکرده با برادر قدرتمندترش ، گلکسی S7 !

سال 2015 شاهد تغییراتی جدی در نحوه ساخت گوشی های سامسونگ بود . در این سال گوشی های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج خط تولید گوشی های پرچم دار سامسونگ را از نظر سبک طراحی وارد عرصه جدیدی کردند . در این سال ترکیب شیشه ای – فلزی بدنه برای ارتقاء دادن ظاهر و کیفیت گوشی های هوشمند این برند جایگزین بدنه های پلاستیکی شد . البته لبه های بدنه گلکسی S6 اج هم جذابیت بالایی داشتند . سامسونگ علاوه بر این در سال 2015 تاچ ویز را نیز ارتقاء داد و به عنوان یک محصول برتر عرضه کرد .

با وجود این در آن دوران همه چیز به این خوبی نبوده است . طراحی خوب اجازه نمی داد که اندازه باتری ها افزایش یابد و به همین دلیل سازنده کره ای پنداشت که می تواند با عرضه فناوری شارژ بی سیم و شارژ سریع این محدودیت را برطرف کند .

 گلکسی S6 اج علاوه بر این فاقد پورت کارت حافظه میکرو SD بود و این امر باعث می شد که کاربران تنها بتوانند از مدل های 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی این دستگاه استفاده کنند . علی رغم این محدودیت ها می توان گفت که گوشی های گلکسی S6 و S6 اج محصولاتی برتر بودند که یک مرز طراحی را بین خود و سایر گوشی های سامسونگ که قبل از سال 2015 تولید شدند ، ایجاد کردند .

بعد از مدتی سامسونگ توانست با عرضه گلکسی S6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 همه آنچه را که در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج عرضه کرده بود ، در قالبی پیشرفته تر عرضه کند که باتری های بزرگ تر و فناوری شارژ سریع از جمله این ویژگی های ارتقاء یافته بودند . سپس گلکسی S7 و گلکسی S7 اج عرضه شدند و به همراه آن ها پورت کارت حافظه میکرو SD و باتری های بزرگ تری نیز در اختیار کاربران قرار گرفت . این دو محصول دوربین های بسیار خوبی دارند و علاوه بر این در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم سازی شده اند .

حال نوبت به گلکسی نوت 7 رسیده ولی از آنجایی که این گوشی هوشمند به دلیل برخی از مشکلات آتش می گیرد ، عرضه آن در برخی از کشورها نظیر هند متوقف شده است . نکته ای که باید در نظر گرفت این است گاهی می توان از یک محصول قدیمی تر نیز به خوبی استفاده کرد و گلکسی S6 اج یکی از همین محصولات می باشد . بدون شک هم اکنون گوشی های پیشرفته تری نیز با برند سامسونگ وارد بازار شده اند اما نمی توان از این امر که گلکسی S6 اج هم قطعات پیشرفته ای دارد ، چشم پوشی کرد . در این نوشتار به بررسی یک گلکسی S6 اج 18 ماهه پرداخته شده است .

تنها پس از چند دقیقه استفاده از گلکسی S6 اج متوجه می شوید که چقدر طراحی این گوشی هوشمند در مقایسه با مدل S7 اج ابتدایی می باشد . علی رغم این که کار کردن با نمایشگر 5.1 اینچی تخت این محصول کمی راحت تر است ، لبه های تیز بدنه آن چندان زیبا نیستند و در هنگامی که دارید با دو دست خود با گوشی کار می کنید ، آن ها را آزار دهنده می یابید . مشکل دیگر حاشیه های فلزی گوشی می باشد که کمی از نمایشگر فاصله گرفته است . البته بروز چنین عیبی چندان عجیب نیست زیرا گوشی های گلکسی S6 و S6 اج اولین محصولاتی بودند که سامسونگ تصمیم گرفت که در آن ها از بدنه هایی با یک سبک طراحی خوب و جدید در اندازه ای بزرگ استفاده کند . 

نمایشگر سوپر AMOLED گوشی تست شده همچنان بسیار خوب کار می کند حتی با وجود این که در مقایسه با نمایشگرهای مدل های گلکسی S7 و S7 اج دقت کمتری دارد . عملکرد دوربین اصلی در شرایط کم نور به خوبی عملکرد دوربین گوشی های گلکسی S7 و S7 اج نیست اما همچنان می توان غنی بودن جزییات را در تصاویر آن مشاهده کرد . تصاویر دوربین سلفی گلکسی S6 اج هم تفاوت چندانی با تصاویر دوربین سلفی گلکسی S7 اج ندارند به این دلیل که گشودگی دوربین سلفی مدل جدید تنها کمی عریض تر می باشد .

کارایی نرم افزاری

گلکسی S6 اج هنوز یک گوشی قدرتمند است که علی رغم مشکلات کوچکی که دارد می تواند به خوبی از عهده هر کاربردی برآید . با وجود این که سیستم عامل سامسونگ هم اکنون تا حد زیادی در مقایسه با نسخه های قبلی نرم افزارهای این سازنده بهینه سازی شده است می توان با اطمینان گفت که کاربران هنوز هم تا حد زیادی نسبت به راندمان عملکرد گوشی گلکسی S6 اج راضی هستند .

توازن مشخصاتی در این محصول هم مانند سایر گوشی های پرچم دار سازنده کره ای دیده می شود ؛ با وجود این که این گوشی پرچم دار تعداد کمی از ویژگی های مدل های پیشرفته تر را ندارد می توان با اطمینان گفت که ویژگی های آن تا حد زیادی با ویژگی های گوشی های گلکسی S7 و S7 اج برابری می کند . 

طبیعتا راندمان باتری گلکسی S6 اج چندان بالا نیست ؛ این شاخصه در گوشی تست شده به دلیل این که این دستگاه 18 ماه کار کرده ، کمتر هم شده است تا این حد که دیگر نمی توانید تنها با یک بار شارژ کردن باتری یک روز کامل از گوشی استفاده کنید . خوشبختانه از آنجایی که ظرفیت باتری کم است در طول مدت زمانی کوتاه می توانید آن را  شارژ کنید با وجود این نباید فراموش کنید که ممکن است که مجبور شوید در طول یک روز چند بار این باتری را شارژ نمایید . 

سامسونگ اخیرا اعلام کرده است که می خواهد به دلیل محدودیت های زمانی کمی در مورد نحوه ساخت و ظرفیت سخت افزار محصولاتش محافظه کارانه تر عمل کند با وجود این می توان آسوده خاطر بود که باتری محصولات جدید این سازنده از جمله این سخت افزارها نمی باشد .

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها نیز اشاره کرد . خانواده گوشی های گلکسی S6 آخرین محصولاتی بودند که به فرستنده مادون قرمز مجهز شدند با وجود این ازآنجایی که این فناوری گاهی کارایی بسیار بالایی پیدا می کند ممکن است که سامسونگ دوباره در محصولات جدیدش از آن استفاده کند . 

اسپیکرهای گلکسی S6 اج نیزدر مقایسه با اسپیکرهای گوشی های گلکسی S7 صدای بهتری دارند زیرا سامسونگ آن ها را با پوشش های مقاوم سازی دستگاه در مقابل آب ، احاطه نکرده است ؛ نکته دیگر این که نمایشگر اج گلکسی S6 از نظر عملکرد شباهت زیادی با نمایشگر اج مدل S7 دارد .

زمانی بود که در آن سامسونگ بهترین سخت افزارهای بازار اندروید را تولید می کرد اما در کنار این سخت افزارها نرم افزارهایی نیز توسط این سازنده وارد بازار می شدند که پس از چند ماه استفاده کارایی آن ها افت می کرد . این نرم افزارها علاوه بر این ارزش بهای پرداختی خود را نیز نداشتند به همین دلیل به نظر می رسید که کیفیت گوشی های سازنده کره ای سال به سال بدتر می شد . گوشی های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج محصولاتی بودند که توانستند این باور را به کلی تغییر دهند به این نحو که می توان گفت که سامسونگ در ساختن آن ها همه چیز را مد نظر قرار داده است .

به طور کلی می توان گفت که به جز مشکل ظرفیت کم حافظه داخلی ، راندمان باتری تنها محدودیتی می باشد که گلکسی S6 اج به خود دیده است . سایر ویژگی های این محصول همچنان پیشرفته و جدید قلمداد می شوند ؛ البته کیفیت ساخت این گوشی در مقایسه با کیفیت ساخت مدل گلکسی S7 کمی ابتدایی به نظر می رسد ولی علت این امر این است که سامسونگ در طراحی مدل S6 وارد دنیایی شد که هنوز ناشناخته بود . 

امروزه می توانید این گوشی هوشمند را با بهایی خوب خریداری کنید و درصورتی که شارژ کردن مداوم آن برای شما اهمیتی نداشته باشد ، می توانید همچنان به عنوان یک گوشی 5.1 اینچی پیشرفته از آن استفاده نمایید . 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر