بروزرسانی جدید واتساپ به زودی امکان رمز گذاری بر روی مکالمات را نیز در اختیار کاربران می گذارد !

بروزرسانی جدید واتساپ به زودی امکان رمز گذاری بر روی مکالمات را نیز در اختیار کاربران می گذارد !

سازنده واتساپ در ماه آوریل گذشته ( 13 فروردین تا 11 اردیبهشت ) هیاهوی زیادی را با ارائه قابلیت رمز گذاری سر تا سری به راه انداخت ؛ با وجود این هنوز هم مکالماتی که توسط چنین شبکه هایی بین کاربران صورت می گیرد در معرض خطر افشا شدن قرار دارند ، به همین دلیل واتساپ تصمیم گرفته که به زودی امکان رمز گذاری بر روی مکالمات را نیز در اختیار کاربران قرار دهد .

حتی در حال حاضر هم که قابلیت رمز گذاری سر تا سری بر روی واتساپ قرار گرفته است سازنده این شبکه اجتماعی تا حد زیادی نمی تواند در صورتی که گوشی کاربر به دست سایر کاربران بیفتد از مکالمات وی محافظت کند از این رو این سازنده تصمیم گرفته است که در قالب یک بروزرسانی جدید برای نرم افزارش ، امکان اعمال کردن یک رمز 6 رقمی بر روی چت ها را نیز در اختیار کاربران بگذارد ؛ این بروزرسانی جدید امکان بازیابی کردن رمز از طریق ایمیل را نیز برای کاربران به ارمغان می آورد . این مطلب برای اولین بار توسط سایت خبرگزاری اندروید آتوریتی ( Android Authority ) منتشر شد . 

مسلما تنها به دلیل این که این ویژگی هم اکنون در حال تست شدن می باشد نمی توان انتظار داشت که سریعا در اختیار کاربران قرار بگیرد با وجود این از آنجایی که فیس بوک و واتساپ همیشه سعی کرده اند که ویژگی های امنیتی را در حداقل زمان ممکن به کاربرانشان هدیه کنند ، می توان احتمال داد که کاربران در یک بازه زمانی کوتاه مدت به این قابلیت نیز دست یابند .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر