نصب ویندوز 10 بر روی بیش از 400 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان

نصب ویندوز 10 بر روی بیش از 400 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان

شرکت مایکروسافت اخیراً از هدف بزرگ خود برای نصب ویندوز 10 بر روی بیش از 1 میلیارد کامپیوتر تا سال 2018 خبر داده بود اما به نظر می‌رسد که پس از اتمام مهلت استفاده رایگان از این ویندوز ما شاهد کاهش سرعت افزایش مصرف کنندگان این سیستم عامل دسکتاپی هستیم.

با توجه به جدول گستردگی استفاده از این سیستم عامل می‌توان گفت که رسیدن به هدف 1 میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 بدون شک بیشتر از آن چه که انتظار داریم به طول خواهد انجامید. بر اساس تازه‌ترین آمار و ارقام به دست آمده در حال حاضر ویندوز 10 بر روی بیش از 400 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان در حال اجرا است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت تصمیم گرفت تا برای نخستین سال عرضه ویندوز 10، این سیستم عامل را به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران ویندوز 7 و یا ویندوز 8 به بالا قرار دهد. شاید این را می‌توان مهم‌ترین دلیل به دست آمدن آمار بالای مصرف کنندگان این ویندوز دسکتاپی دانست.

زمانی که این پیشنهاد ارتقاء رایگان ارائه شد بیش از 30 میلیون دستگاه به صورت ماهانه به جمع کاربران سیستم عامل ویندوز 10 اضافه می‌شدند اما طولی نکشید که ادامه روند مهاجرت این تعداد کاربر نیز فروکش کرد. اینک حتی کاربران نسخه‌های قبلی سیستم عامل مایکروسافت نیز نیازمند پرداخت 100 دلار برای ارتقاء سیستم عامل دستگاه خود به ویندوز 10 هستند که می‌تواند برای قشر عظیمی از کاربران هزینه‌ی سنگینی باشد.
تأخیر دو ساله در محقق شدن هدف مایکروسافت

مایکروسافت در حال حاضر شاهد نرخ اضافه شدن ماهانه حدود 16 میلیون دیوایس به جمع مصرف کنندگان ویندوز 10 است که می‌تواند نشان دهنده فاصله زیاد بین هدف و عملکرد این کمپانی به جهت رسیدن به یک میلیارد دیوایس مصرف کننده تا دو سال آینده باشد. اگر مصرف کنندگان با همین سرعت کنونی به جمع کاربران ویندوز 10 بپیوندند بدون شک مایکروسافت برای رسیدن به هدف خود می‌بایست تا سال 2020 میلادی صبر کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر