گوشی Surface Phone مایکروسافت از نمایشگر 6 اینچی و طراحی زیبا بهره می‌برد!

گوشی Surface Phone مایکروسافت از نمایشگر 6 اینچی و طراحی زیبا بهره می‌برد!

گوشی تحت اسم Surface Phone، اگر مشابه با مفاهیمی باشد که تا به حال دیده‎ایم، باعث جلب توجه‎ی افراد به این شرکت خواهد شد. آخرین تلاش برای طراحی ظاهر احتمالی سرفیس فون توسط یک طراح لهستانی به اسم Bartlomiej Tarnowski صورت گرفته است که نسبتا با تصاویر مفهومی قبلی متفاوت ولی تفکر قلم سرفیس و Type Cover (کاور مخصوص تایپ) را حفظ کرده است.

به گزارش تچ نیوز، در چند سال گذشته هر از چند گاهی صحبت‎هایی در رابطه با گوشی سرفیس فون مایکروسافت شنیده می‎شود. تلاش این شرکت ردمونی در گذشته در رابطه با حوزه‎ی گوشی‎های هوشمند به خوبی مستند است، و باید دید که آیا شایعات مربوط به هجوم یک گوشی رده‎بالا به بازار واقعا به حقیقت خواهد پیوست یا نه. با توجه به این‎که بخش فعلی ویندوز موبایل مایکروسافت فاصله‎ی زیادی با اندروید و iOS دارد، دستگاهی که واقعا بتواند مصرف‎کننده را متقاعد کند ویندوز فون نیز پلت‎فرمی است که ارزش استفاده را دارد، باید بسیار هیجان‎انگیز باشد و در همین رابطه بار دیگر تصویری مفهومی از گوشی سرفیس فون به بیرون راه پیدا کرده است.

سری تبلت‎های سرفیس برای مایکروسافت موفقیت خوبی به همراه آورده‎اند، ولی این موفقیت خیلی کم توانسته است شکست خالق ویندوز را در حوزه‎ی گوشی‎های هوشمند جبران کند. گوشی تحت اسم Surface Phone، اگر مشابه با مفاهیمی باشد که تا به حال دیده‎ایم، باعث جلب توجه‎ی افراد به این شرکت خواهد شد. آخرین تلاش برای طراحی ظاهر احتمالی سرفیس فون توسط یک طراح لهستانی به اسم Bartlomiej Tarnowski صورت گرفته است که نسبتا با تصاویر مفهومی قبلی متفاوت ولی تفکر قلم سرفیس و Type Cover (کاور مخصوص تایپ) را حفظ کرده است.

قلم سرفیس (Surface Pen) باعث قرار دادن سرفیس فون در برابر محصولاتی نظیر گلکسی نوت 7 سامسونگ می‎شود که از قلم S Pen خود سامسونگ بهره می‎برد.

چیزی که هنوز این صنعت در تلاش برای استفاده از آن است، به کار بردن یک صفحه‎کلید قابل جدا شدن است که در جهان گوشی‎های هوشمند جا گیرد. البته، شاهد این هستیم که در این تصویر مفهومی به خوبی این تفکر جا داده شده است، حتی اگر در یک کاور قرار گرفته باشد، بعید است که کاربران زمانی که نمایشگر تنها قطر 6 متری دارد با استفاده از یک کیبورد فیزیکی تایپ کنند. شاید شما هم نظیر خیلی از افراد با دیدن این تصویر دوست داشته باشید که ایده‎ی استفاده از کیبورد و پایه‎ی نگه‎دارنده به طور کل حذف شود.

در اطراف لبه‎ها، ما شاهد مناطقی مختص به سنسورها هستیم که به نظر جایگزین دکمه‎های سنتی موجود در گوشی‎های هوشمند شده‎اند. از دیدگاه بصری تا حدی زشت به نظر می‎آیند، ولی یقینا کنجکاو هستیم این ایده را در آینده بیشتر بررسی کنیم. در واقع، این طراحی بسیار مشابه با سری گوشی‎های شایعه‎ شده‎ی Ocean اچ‎تی‎سی است.

نظیر بسیاری از گوشی‎های همراه امروزی در بازار، این تصویر مفهومی محصولی را نشان می‎دهد که لبه‎های اطرف صفحه‎نمایش آن بسیار باریک هستند. یقینا چنین چیزی به نفع پارامتری به نام نسبت صفحه‎نمایش به بدنه است، یعنی از نظر طراحی برای چشم زیبا است و از طرف دیگر این اطمینان به وجود می‎آید که ابعاد یک گوشی تا جای ممکن با اندازه‎ی نمایشگر متناسب است.

به دنیای واقعیت اگر برگردیم، باید به یاد داشته باشیم که اخیرا مایکروسافت پتنتی را ثبت کرده است که اشاره به این دارد گوشی Surface Phone در نهایت یک حسگر اثرانگشت خواهد داشت که داخل نمایشگر جا داده شده است. این‎که تصویر مفهومی جدید به حقیقت بپیوندد باید صبر کرد و دید، و با آن‎که صحبت‎های اخیر به طور کلی نشانه‎های خوبی در خود ندارند، ولی امیدواریم که رویای سرفیس هم‎چنان توان لازم را درون خود داشته باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر