بهترین ویجت های iOS 10 برای آیفون یا آیپد

بهترین ویجت های iOS 10 برای آیفون یا آیپد

از تغییرات بیشتری که توسط اپل در iOS 10 معرفی شدند، که به نظر ما بسیار با ارزش هستند، تمرکز اپل بر روی ویجت ها است.

پیشتر، ویجت ها منحصراً در مرکز نوتیفیکیش ها قرار داشتند، اما حالا در هر مکانی در iOS می توان آن ها را قرار داد. 
با کشیدن انگشت به سمت راست در محل قفل صفحه خود- ویجت ها ظاهر می شوند، با انجام همین عمل در صفحه اصلی، دوباره ویجت ها، و با پایین کشیدن مرکز نوتیفیکیشن ها، ویجت ها را می توانید ببینید. حالا با روش های زیادی که برای دسترسی به این ابزار کوچک و بسیار جذاب وجود دارد، برای توسعه دهندگان نیز طبیعی است که تمرکز خود بر روی آن ها را افزایش دهند، و برای ما که بسیار مشتاق و دوستدار اسمارت فون ها هستیم، طبیعی است که شما را از بهترین ویجت های موجود مطلع کنیم. 
با این گفته ها، در اینجا 10 اپلیکیشن برای iOS با بکارگیری عالی ویجت ها وجود دارد، که ممکن است گردش کاری شما را به خوبی و به طور کامل تغییر دهند:
1. Copied
Copied یک مدیریت کننده کلیپ برد فوق العاده مفید است که به شما امکان میدهد متن ها، لینک ها، و تصاویری که از وب یا هر برنامه ی دیگری در دستگاه خود کپی کرده اید را ذخیره کنید. حتی Copied یک ویجت عالی دارد که به شما اجازه می دهد به آخرین ورودی های درون کلیپ برد خود دسترسی سریع داشته باشید. شما می توانید آخرین موارد کپی شده را مستقیماً از ویجت مشاهده، مدیریت و سریعاً کپی کنید.

 
 

2. لانچر Go
Go لانچر ممکن است مثل اندروید یک ویژگی غنی در iOS هم نباشد، اما  هنوز یک ابزار کاملاً مفید برای افزایش سرعت کارتان باشد. Go لانچر یک ویجت مناسب و قابل تنظیم ارائه می دهد که به شما امکان می دهد میانبرهایی برای اپ هایی که بیشتر استفاده دارید، وبسایت های پربازید، مخاطبان مورد علاقه، بسازید، و حتی یک افزونه برای طرح های URL سافاری ارائه می دهد. 


 

3. gTasks
gTasks امور جیمیل و گوگل شما را در سرتاسر همه دستگاه های اپل همگام سازی می کند، که امکان می دهد که همه ی برنامه های آتی خود، و ورودی های تقویم را در یک مکان ببینید. این اپ همچنین یک ویجت عالی دارد که همه کارهای روزانه شما را نشان می دهد. 


 

4. Tweety
توییتی یک ویجت توییتر بسیار خوب است که به شما اجازه می دهد دو اکانت توییتر ایجاد کنید و امکان می دهد که جدول زمانی، منشن ها، و آپدیت های افرادی که فالو کرده اید را مشاهده کنید. حتی می توانید توییت ها را در اپ توییتر پیش فرض، یا جایگزین های سوم محبوب، مثل توییت بات (Tweetbot) یا توییتریفیک (Twitterrific) بپسندید، دوباره توییت کنید، و باز کنید. 


 

5. Shazam 
یک ویجت عالی برای پیدا کردن سریع آهنگ ها و تصاویر، که همچنین دسترسی سریع به موتور جستجوی قدرتمند Shazam برای آهنگ ها و هنرمندان ارائه می دهد. حتماً تا بحال اتفاق افتاده که ناگهان یک آهنگ را می شنوید اما به راحتی نمی توانید بفهمید که اسم آن چیست؟ به جای راه اندازی اپ، کار خود را راحت کنید، و از ویجت آن استفاده کنید! یک ضربه به گوشی، شازم، و پخش آهنگ! حالا نام آهنگ خود را فهمیدید! همچنین، کلمه Shazam کم کم در حال از دست دادن معنی ابتدایی و کوچک خود است... SHAZAM!


 

6. Wikipedia 
اپ iOS ویکی پدیا دو ویجت بسیار خوب به نام Continue Reading و Top Read زیر نوار جستجوی خود دارد. همانطور که از نام آن ها مشخص است، مورد اول آخرین مقاله ای که خوانده اید را نشان می دهد، که به شما امکان می دهد با ضربه روی متن به سادگی به آن برگردید و به خواندن خود ادامه دهید، در حالی که دومی سه مورد از مقالاتی که دارای بیشترین بازدید در ویکی پدیا بوده اند را، در کنار قابلیت مشاهده صفحه مربوطه نمایش می دهد. یک ویجت عالی برای آن دسته افراد مشتاق به یادگیری! همچنین بسیار خوب برای آن دسته از افرادی که اغلب در پیچ و خم های ویکی پدیا گم می شوند- مثلاً در جستجوی تاریخچه سند دو دلاری هستند و سه ساعت بعد از خواندن Cosmic Latte سر درمی آورند. 


 

7. Countdowns
شمارش معکوس ها به شما کمک می کنند که برای لحظات مهم در زندگی تان شمارش معکوس کنید- مثل رویداد فردای گوگل یا پایان یک روز کاری. بله، تولدها و رویدادهای خاص دیگر هم هستند. مسئله جالب این است که می توانید تایمر شمارش معکوس را برای هر رویداد تنظیم کنید تا بعد از آن تاریخ بخصوص نیز به شمارش خود ادامه دهد. این کار به شما کمک می کند تا بدانید که چه مقدار زمان از آخرین باری که یک کار مهم انجام دادید، گذشته است. 


 

8. ESPN
ESPN برای iOS به عنوان ویجت اولیه برای ثبت امتیازات بازی بازی ها عمل می کند. همه تیم های مورد علاقه شما، و همه لذت ها و ناامیدی ها از دنیای ورزش تنها یک swipe (کشیدن در صفحه) با شما فاصله دارند. 


 

9. Cheatsheet
Cheatsheet یک اپ خیلی خوب برای کارهای کوچکی است که هرگز به یاد نمی آورید- مثل ترکیب قفل چمدان سفرتان، آیدی نامبرها، رمزهای کم اهمیت، و چیزهایی دیگری که سزاوار حافظه ی ارزشمند شما را ندارند. با این حال، به جای تایپ کردن تمامی خطوط متن ها و تلفظ همه چیز، Cheatsheet از شما می خواهد که عبارات رمزی را وارد کنید، که با کمک یک آیکون کوچک در کنار آن ها، با امیدواری بعدها به اندازه کافی تکانی به حافظه شما می دهد. 


 

10. Weather Underground
با اینکه Weather Underground نیازمند هیچ گونه معرفی بیشتری نیست، اما یکی از بهترین اپلیکیشن های هواشناسی تا به حال بوده است. اگر از ویجت های هواشناسی معمولی خسته شده اید و اطلاعات دقیق تری درباره شرایط آب و هوایی، مثل نقشه رادار مناسب می خواهید، پس WU اپ/ویجت مناسب حال شما است. 


 

11. Steve
حالا می توانید بازی اجرایی نامحدود دایناسور مخفی از گوگل کروم را به شکل ویجت بازی کنید. بله، به این دلیل که چرا نباید فقط با یک swipe یک حواس پرتی دیگر نداشته باشیم؟ به هر حال، نمی دانستیم که تی رکس (T-Rex) هدر دهنده زمان مدرن گوگل استیو نام گذاری شده است. با اینکه در این مورد شک داریم، اما نام آن به شدت در خور این موجود دست کوتاه است که نمی توانیم آن را با نام دیگری تصور کنیم. بدو، استیو، بدو! از روی اون کاکتوس ها بپر! 

 

منبع خبر: phonearena

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر