گوگل پلی به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش از خرید بازی، آن را استریم کنند!

گوگل پلی به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش از خرید بازی، آن را استریم کنند!

مفهوم باز پرداخت چیز جدیدی نیست و در مورد برنامه‌های نرم افزاری هم صدق می‌کند. اما این مفهوم در چنین حوزه‌ای به آن معنا است که کاربر ابتدا باید اپلیکشن را دانلود کند، سپس با آن به کار بپردازد و بعد در نهایت تصمیم بگیرد که آیا قصد ادامه‌ی استفاده از آن را دارد، یا خیر. حالا اما اگر به یاد داشته باشید، گوگل ایده‌ای را در سر می‌پروراند که کاربران پیش از دانلود یک بازی، ابتدا آن را استریم کنند و پیش نمایشی از آن داشته باشند و سپس تصمیم بگیرند که برای خرید بازی می‌خواهند پول خود را خرج کنند یا خیر.

بر اساس گزارشات، این ویژگی تاکنون برای برخی از کاربران فعال شده است. قابلیت مذکور در اوایل ماه مارس بود که توسط گوگل رونمایی شد و از طریق آن کاربران می‌توانستند با جست و جوی نام یک بازی در گوگل و سپس کلیک کردن بر روی گزینه‌ی ”Try now“، بازی مد نظر خود را به مدت 10 دقیقه استریم کنند و بعد تصمیم نهایی خود را بگیرند.

حالا هم چیزی جز عرضه شدن این ویژگی برای کاربران عوض نشده است. فعلاً تنها کسانی که در ایالات متحده امریکا هستند، می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند، اما به زودی باید شاهد فراهم آمدن آن در اختیار سایر کاربران هم باشیم. گزارش‌هایی هم در مورد کرش کردن این ویژگی شنیده می‌شود. به غیر از این به نظر می‌رسد که مشکل دیگری وجود نداشته باشد و ایده‌ی گوگل همان طوری که رونمایی شده بود، در حال عملی شدن است.

این نکته هم قابل توجه می‌باشد که ویژگی مذکور تنها برای بازی‌ها فعال شده است و دیگر اپلیکشن‌ها را نمی‌توان از طریق آن پیش نمایش کرد. بنابراین در مورد برنامه‌ها باید به همان روش قدیمی عمل کنید. یعنی ابتدا پول خرید آن‌ها را پرداخت کنید، پس از دانلود بر روی گوشی هوشمند خوب نصب کنید و اگر در نهایت از کارکرد برنامه خوشتان نیامد، از توسعه دهنده درخواست باز پرداخت پول خود را بکنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر