سایپای کاشان سهم سیتروئن شد

سایپای کاشان سهم سیتروئن شد

حرکت چراغ خاموش وزارت صـنــعـت در واگذاری خطوط تولید خودرو به فرانسوی‌ها با قرارداد سایپا و سیتروئن برای واگذاری سایپای کاشان به این شریک فرانسوی تکمیل شد.

پس از اقدام ناگهاني سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در واگذاري «بن‌رو» به رنوي فرانسه و بازگشت تمام‌قد پژو به صنعت خودروي ايران، در سكوت خبري وزارت صنعت، برخي خبرگزاري‌هاي خارجي از واگذاري خط توليد سايپاي كاشان به سيتروئن فرانسه خبر دادند، خبري كه با تأخيري 2روزه توسط مديرعامل سايپا نيز تأييد شد.

براساس اين قرارداد سايپا و سيتروئن، موافقتنامه سرمايه‌گذاري مشترك براي توليد و فروش خودروهاي سيتروئن در ايران امضا كردند كه شامل تمامي مراحل توليد از طراحي تا بازاريابي و فروش مي‌شود و تا 5 سال آينده ۱۵۰ دفتر فروش برندهاي سيتروئن در ايران داير شده و توليدات اين قرارداد در سال 2018آغاز مي‌شود. خودروهاي مشترك محصول اين قرارداد در «سايپاي كاشان» كه به‌عنوان آورده سايپا براي تشكيل شركت مشترك با سهام 50درصدي در قرارداد ارائه شده صورت خواهدگرفت.

امضاي اين قرارداد بدون حضور رسانه‌هاي خبري داخلي در حالي صورت گرفت كه پايگاه تخصصي جاست اوتو با تشريح جزئيات توافقنامه سايپا و پژو سيتروئن اعلام كرد كه براساس اين قرارداد توليد 3خودروي جديد سيتروئن در ايران هدف‌گذاري شده و مقامات پژو اين كارخانه را مدرن‌ترين كارخانه توليد خودرو ايران و داراي بالاترين سطح استانداردهاي زيست‌محيطي مي‌دانند. براساس اين گزارش مقرر شده تا در توافق دو شركت ۳۰۰‌ميليون يورو در بخش تحقيقات و توليد طي ۵ سال آينده سرمايه‌گذاري شده، از اوايل سال ۲۰۱۷ خودروهاي وارداتي توليد سيتروئن آغازگر بازگشت اين شركت فرانسوي به ايران باشند و توليد 3 محصول سيتروئن در كارخانه كاشان از سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

مديرعامل سايپا نيز در مراسم امضاي قرارداد سرمايه‌گذاري مشترك سايپا و سيتروئن اعلام كرد كه سايپا و سيتروئن مطابق برنامه‌هاي زمانبندي شده، توليد محصولات خود را در سايپاي كاشان آغاز مي‌كنند. روابط عمومي اين گروه خودروسازي به نقل از مهدي جمالي از برنامه مشترك اين گروه با سيتروئن براي آغاز سريع همكاري در زمينه توليد مشترك خودرو خبر داده و اعلام كرد، پس از حدود يك سال مذاكره فشرده با طرف فرانسوي، توانستيم به نتايج مدنظر دست‌يابيم و امروز شروع خوبي براي همكاري هر دو شركت خواهد بود.

به گفته وي، سايپا و سيتروئن تمايل دارند تا زمان طولاني سپري شده در مذاكرات را با شروع هرچه سريع‌تر همكاري در سايپا كاشان جبران كرده و مطابق برنامه‌هاي زمانبندي شده، توليد محصولات را در ايران آغاز كنند.

مديرعامل پژو سيتروئن نيز با بيان اينكه پژو سيتروئن قصد دارد محصولات خود را در سايه بهترين و مطلوب‌ترين روش همكاري در ايران توليد كند، گفت: وجود اراده در طرفين براي رسيدن به موفقيت، ما را مجاب كرده كه براي حضور در بازار ايران فعاليت‌هاي خود را با شتاب بيشتري دنبال كنيم.كارلوس تاوارس ضمن ابراز اميدواري نسبت به آينده همكاري ميان سايپا و سيتروئن گفت: با توليد محصولات باكيفيت قصد داريم پاسخگوي نياز مشتريان در بازارهاي ايران و جهان باشيم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر