شبکه‌ی ملی اطلاعات راه حل صیانت از کودکان در فضای مجازی است

شبکه‌ی ملی اطلاعات راه حل صیانت از کودکان در فضای مجازی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کودکان ما جزء گروه های آسیب پذیر از فضای مجازی هستند و تنها راه صیانت از آنان را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگویی افزود: موضوع فضای مجازی ، کاربران متفاوت و خدمات مختلفی که درآن ارائه شود، مسئله ای است که دنیا در برابر آن برنامه ای کاملاً مشخص ، مدون و عملیاتی دارد.

وی افزود: در برخی کشورها هر کسی براساس کد کاربری خود از یک سری خدمات ویژه و متناسب با سن ، شرایط و قوانین آن کشور استفاده می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در دنیا یک موضوع حل شده است و کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات دولت الکترونیک شبکه داخلی «کاکائو» را ایجاد کرده است که ٩٣ درصد کاربران ، خدمات اینترنتی را از طریق همین سرویس داخلی دریافت و هفت درصد دیگر از شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند.

پژمانفر تصریح کرد: بخشی از ترافیک اینترنت کشور داخلی است اما به دلیل اینکه ما زیرساختهای لازم را در کشور ایجاد نکرده ایم و چیزی به عنوان شبکه ملی اطلاعات نداریم متأسفانه صد درصد ترافیک ما خارجی است و برای تولید پهنای باند، هزینه های گزافی را به مردم خود تحمیل می کنیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر