موتورسیکلت مفهومی بی ام و

موتورسیکلت مفهومی بی ام و

بی‌ام‌و خودروی مفهومی بعدی خود از سری Vision 100 را رونمایی کرد: یک موتورسیکلت مفهومی. این موتور سیکلت بسیار شکیل با قابلیت خودتعادل و مجهز به عینک‌های واقعیت افزوده است.

این شرکت آلمانی با معرفی و رونمایی موتورسیکلت مفهومی Motorrad Vision Next 100‌ جشن‌های صد سالگی‌اش را با طراحی‌های خاص برای هر کدام از محصولات این برند تکمیل کرد.

اگر بخواهیم طراحی‌های جالب توجه این شرکت را لیست کنیم؛ می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: مدل BMW Vision Next 100‌ با هدف تربیت رانندگان بهتر تولید می‌شود؛ رولز-رویس 103EX با هدف فراهم کردن آسایش و راحتی مسافران و مدل مفهومی Mini Vision Next 100‌ با هدف ساده‌تر کردن موبیلیتی یا همان جابه‌جایی در داخل شهر طراحی و تولید می‌شود. و حالا بی‌ام‌و با معرفی Motorrad به رهایی و فرار رانندگان کمک می‌کند.

«ادگار هاینریش» رئیس تیم طراحی بی‌ام‌و Motorrad‌ در این مورد می‌گوید: "هدف از رانندگی با موتور سیکلت حس فرار و آزادی است. به‌محض این‌که روی موتورسیکلت سوار می‌شوید؛ کاملا آزاد و رها هستید."

اما این موتور مفهومی Vision Next 100 چگونه به شما برای رها شدن کمک می‌کند؟ یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌‌های این موتورسیکلت جدید عدم نیاز به کلاه ایمنی و لباس محافظت کننده است. در حقیقت بی‌ام‌و با معرفی این وسیله دوچرخ مربوط به آینده به راننده آن اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل از رانندگی خود با Motorrad لذت ببرد.

در طراحی این موتورسیکلت می‌توان بخش‌هایی از طراحی مدل‌های کلاسیک این شرکت را دید. به‌عنوان مثال؛ فریم مثلثی مشکی رنگی که در مدل BMW R32 سال 1923 به‌کار گرفته شده بود با خط‌های سفید رنگ و موتوری که شبیه به یک بوکسور است زیبایی خاصی به Motorrad داده است.

از آن‌جایی‌که این موتورسیکلت با "راه‌کار انتشار صفر" طراحی شده؛ خبری از یک موتور واقعی در آن نیست. فقط به‌صورت نمادین در آن حضور دارد. اما راه‌کار بی‌ام‌و در این زمینه هم‌چنان یک راز است. زمانی‌که موتور حرکت می‌کند؛ این بخش با امتداد به سمت بیرون به آیرودینامیک بودن آن کمک می‌کند.

اما یکی ار ویژگی‌های جالب توجه و قابل ذکر Vision Next 100 بخش Flexframe است که به تنهایی چرخ جلو و عقب موتور را به‌هم وصل می‌کند. به‌خاطر ماهیت نرم و قابل انعطافی که دارد به موتور کمک می‌کند تا فرمان آن نیاز به اتصالات زیاد نداشته باشد. کافی است دسته موتور چرخانده شود تا فریم هم به همراه آن بچرخد.

بخش فلزی بزرگ بازتابنده که در بالای چرخ جلو قرار گرفته به یک چراغ قابل استفاده در روشنایی روز مجهز است. این چراغ در داخل آن تعبیه شده است و علاوه بر تأمین روشنایی به کنار زدن و منحرف کردن  باد کمک می‌کند. صندلی؛ کاور بالایی فریم و پره‌ها همگی از جنس کربن هستند.

بدون شک؛ طراحی این موتورسیکلت فوق‌العاده است اما چیزی که باعث بی‌نظیر شدن آن می‌شود فناوری‌هایی است که در آن درنظر گرفته شده است. آج‌های متغیری که در لاستیک‌ها طراحی شده به کم کردن سرعت موتور سیکلت کمک می‌کند؛ اگر راننده به‌هر دلیلی قادر به کنترل موتورسیکلت نباشد؛ سیستم‌های ایمنی که برای آن ساخته شده؛ وارد عمل شده و به‌طور خودکار تعادل را برقرار می‌کنند. علاوه بر این‌‌ها یک "Digital Companion" در این موتور وجود دارد که به راننده درباره خطرات احتمالی پیش رو و شرایط اضطراری هشدار می‌دهد. به‌غیر از آن؛ یک Visor دیجیتالی امکان دورسنجی؛ ناوبری و سایر اطلاعات مورد نیاز راننده را با ردیابی حرکات چشم وی فراهم می‌کند. اگر بخواهیم فناوری‌های این موتور را نام ببریم؛ این لیست هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند.

مدل مفهومی Motorrad با یک لباس هوشمند مخصوص رانندگی رونمایی شد. این لباس با توجه به شرایط آب و هوایی؛ بدن راننده را گرم یا سرد می‌کند. بخش مربوط به گردن پر از باد است تا از استخوان‌های مهره فوقانی محافظت بیشتری بکند. علاوه بر آن؛ سنسورهایی در داخل این لباس تعبیه شده که وقتی شرایط برای راننده خطرناک باشد؛ به وی هشدار می‌دهد. در یک کلام باید گفت این لباس مانند خود موتورسیکلت به‌شکل حیرت‌آوری مهندسی شده است.

هاینریش می‌گوید: "موتورسیکلت BMW Motorrad Vision Next 100 کاملا ماهرانه هر دو جهان آنالوگ و دیجیتال را یکی کرده است تا تجربه احساسی از رانندگی با آن را به نهایت برساند."

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر