سرویس انبار داده‌ی گوگل، Nearline، در حال حاضر در دسترس عموم قرار گرفته است.

سرویس انبار داده‌ی گوگل، Nearline، در حال حاضر در دسترس عموم قرار گرفته است.

سرویس انبار داده‌ی گوگل، Nearline، در حال حاضر در دسترس عموم قرار گرفته است.

برای مراکز تجاری مفید و کارا خواهد بود که نیاز به انبار داده‌ی آنلاین برای اطلاعاتی دارند که به صورت مرتب و غالباً مورد دسترسی قرار نمی‌گیرند.  
به علاوه کمپانی گوگل اعلام کرده است که برای مشتریان و کاربرانی که داده و اطلاعات خود را از انبارهای داده‌ی آنلاین رایانش ابری که مشابه به همین سرویس جدید هستند، برداشته و تصمیم به ذخیره‌ی آنها در فضای آنلاین این کمپانی بگیرند، فضایی معادل با  صد پتا بایت به صورت رایگان برای مدت شش ماه عرضه خواهد شد.
انبارهای داده‌ی وسیع با دسترسی‌های مرتب و سریع
هدف شرکت گوگل از طراحی و توسعه‌ی این سرویس جدید این است که برای سازمان‌ها ذخیره‌، بازیابی و دسترسی ساده، سریع، با هزینه‌ی کم و با زمان پاسخ کم  فراهم کند.
بسیاری از کمپانی‌ها در حال حاضر از معماری‌هایی برای ذخیره‌ی اطلاعات خود استفاده می‌کنند که به این صورت عمل می‌کنند که ابتدا اطلاعات را در انبارهای گران‌قیمت اما با دسترسی آسان ذخیره می‌کنند سپس اطلاعات را به انبارهای داده‌ی ارزان اما با دسترسی مشکل‌تر انتقال می‌دهند.
شرکت گوگل اعلام کرده است که این سرویس جدید در مقابل سرویس‌های ذخیره‌‌کننده‌ی اطلاعات با هزینه‌ی پایین به همراه دسترسی دشوار قرار می‌گیرد؛ به گفته‌ی کمپانی گوگل در واقع این سرویس دسترسی به اطلاعت ذخیره شده را در هر لحظه‌ای ممکن ساخته است. هزینه‌ی ذخیره اطلاعات با این سرویس در حدود یک سنت برای هر گیگا بایت داده است و سرعت بازیابی و دسترسی به اطلاعات در حد سه ثانیه است.
شرکای جدید
شرکت گوگل اعلام کرده است که این کمپانی سرویس انتقال داده و اطلاعات را از فضاهای رایانش ابری به این انبارد داده‌ی جدید هم فراهم آورده است. به این ترتیب انتقال حجم‌های زیادی از اطلاعات از آدرس‌های مختلف مثل آمازون به سرویس جدید گوگل ممکن است.
علاوه بر این شرکت گوگل شرکای جدیدی برای سرویس انبار داده‌ی رایانش ابری تازه عرضه‌شده به عموم معرفی کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به کمپانی‌های ActifioوPixit Mediaاشاره کرد که به تازگی به عنوان شرکای جدید به مجموعه‌ی شرکای قبلی این سرویس پیوسته‌اند


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر