بررسی بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷

بررسی بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷

شاید بررسی بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷ کمی زود به‌نظر برسد ولی رقابت‌های دامنه‌دار این شرکت با کمپانی بنز و برنامه بررسی‌های آتی خودروها ما را برآن داشت امروز “BMW 5 Series 2017” را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه فناوری استادیت؛ بی‌ام‌و در حال استفاده هر چه بیشتر از فناوری و فیبر کربن در خودروهایش است و این تمرکز در زمینه فناوری بر روی رابط کاربری است. روز چهارشنبه گذشته منطقه باواریا شاهد ظهور بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷ بود. ظهوری که همراه با تغییرات گسترده در ظاهر خودرو نمایان شد.

مقدمه‌ای بر بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷

عرضه این اتومبیل ابتدای بهار سال آینده خواهد بود یعنی در اوائل سال میلادی جدید نیز عرضه نخواهد شد. سری ۵ مدل ۲۰۱۷ دومین خودروی بی‌ام‌و است که از پلتفرم مادولار برای ساخت آن استفاده شده است. این پلتفرم جدید پیش از این در ساخت مدل سری ۷ مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این پلتفرم یا بهتر است بگوییم شای موجب کاهش وزنی معادل ۶۲ کیلو نسبت به مدل پیشین است. مدل گذشته که سبکترین نوع آن در ایالات متحده عرضه شد ۱٫۶۹۹ تن وزن داشت. علی‌رغم کاهش وزن در طول و عرض خودرو به میزان ناچیزی افزایش شاهد هستیم. این افزایش اندازه به چشم نمی‌آید در حدود ۳ سانت در طول و در حدود ۳ میلیمتر در عرض افزایش اندازه داریم.

مدل‌ها و قدرت موتور اتومبیل بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷

چند تیپ مختلف توسط بی‌ام‌و در سری ۵ تولید می‌شود یکی ۵۳۰i که دارای یک انجین ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با قدرت ۲۴۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۵۸ پوند بر فوت و مدل ۵۴۰i  که یک موتور قوی‌تر ۳ لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ پوند بر فوت گشتاور دارد.

برای هر دو خودر یک گیربکس ۸ دنده با انتقال قدرت بر روی چرخ عقب درنظر گرفته شده است که البته قابل تنظم برای چهار چرخ نیز امکان‌پذیر است. البته یک نوع اسپرت با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک نیز دور از انتظار نیست.

مدل ۵۳۰e نیز که یک نوع خودروی هیبردی است از جمله تولید این دسته از خودروهای سری ۵ بی‌ام‌و است و  دو نوع قدرتمندتر شامل M550i و M5 که مدل M5 یک موتور ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر است که قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار یا بلاتر دارد. شتاب مدل ۵۳۰i فقط ۴٫۷ ثانیه است در بین همه تیپ‌های سری ۵ بهترین زمان را به خود اختصاص داده و آخرین میزان سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

فرمان خودرو

فرمان خودرو الکترونیکی بر مبنای محاسبات انتگرال است و هر چه سرعت خودرو بالاتر رود فرمان سفت‌تر می۲شود و در سرعت‌های پایین فرمان آزادتر می‌باشد. برای این تغییرات نیاز به تنظیمات خاضی نیست و خودرو به صورت اتوماتیک فرمان را هدایت‌پذیرتر می‌کند.

سیستم فرمان هیدرولیک نیست بله از یک سیستم الکتریکی swivel یا مفصل گردنده بهره می‌گیرد که سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر