مروری بر مک بوک پرو جدید: پنج نکته که باید در مورد جدیدترین لپ تاپ‌های اپل بدانید

مروری بر مک بوک پرو جدید: پنج نکته که باید در مورد جدیدترین لپ تاپ‌های اپل بدانید

پس از مدتها انتظار لپ تاپ های جدید اپل منتشر شد. در این مقاله نگاهی به مک بوک پرو 13 و 15 اینچی می اندازیم.

پس از ماه‌ها انتظار و شایعات پی در پی مک بوک پرو منتشر شده است. با سخت افزار و طراحی جدید و پنل OLED خیلی جذابش روی صفحه کلید.
اما اپل دقیقاً چکار کرده است که مک بوک پرو را اندر منحصربه‌فرد کرده است؟ در اینجا هر آنچه که باید درمورد مک بوک پرو 2016 بدانید به شما می گوییم.

نوار لمسی یا تاچ بار
ماه‌هاست که شایعات زیادی به گوش می‌رسد و حال این موضوع رسمی شده است. پنل OLED بالای صفحه که در فرم یک نوار لمسی است حال جای کلیدهای وظیفه را می‌گیرد.
این نوار چکار می‌کند؟ همان کارهایی را که کلیدهای وظیفه انجام می‌دادند و بیشتر. می‌توانید آن را خودتان تغییر دهید. اول، این پنل به شما اجازه می‌دهد که نور تصویر و میزان صدا را تغییر دهید. همچنین به شما اجازه می‌دهد کنترل موزیک مانند پخش/ توقف، عقب و جلو کردن را به وسیله آن به دست بگیرید.


همچنین خودش را با هر برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید تطبیق می‌دهد و بسیار پر کاربردتر از کلیدهای معمولی است. می‌تواند به وبسایت های مورد علاقه شما میانبر بزند و وقتی که از سافاری استفاده می‌کنید آن‌ها را به شما نشان دهد همچنین قابلیت‌های مرورگر مانند " عقب" و " جلو" را می‌توانید از طریق این نوار انجام دهید.
همچنین به شما اجازه می‌دهد کارهایی مانند اصلاح تصاویر را وقتی که از نرم افزارهای روتوش تصویر استفاده می‌کنید انجام دهید، این پنل به شما پاسخ‌های پیشنهادی می‌دهد که وقتی که در حال پیام دادن هستید به کارتان می‌آید و مانند " ساجسشنز" (suggestions) گوگل در Allo کار می‌کند. اموجی را نیز پشتیبانی می‌کند.
این نوار به شما همچنین اجازه می‌دهد که از تکنولوژی اپل تاچ آی دی استفاده کنید، به این معنی که حال می‌توانید وارد مک بوک پرو خود شوید، خرید آنلاین کنید و با اثر انگشت کاربر را تغییر دهید. آینده اینجاست!

سخت افزار ارتقا یافته
همانطور که انتظار می‌رفت، اپل از سخت افزار بسیار خوب و قوی در مک بوک پرو جدید خود استفاده کرده است. در این لپ تاپ‌ها از پردازنده‌های اسکای لیک اینتل استفاده شده است، که بسیار بهتر از پروهای پارسال است که با تراشه‌های برادول (Broadwell) ساخته شده بودند.
در این لپ تاپ‌ها از پردازنده‌های اینتل Core i5 و i7 استفاده شده است. در مدل‌های 13 اینچی از تراشه‌های دو هسته و در مدل‌های 15 اینچی از پردازنده‌های چهار هسته‌ای استفاده شده است که سرعت ساعت بالاتری دارد. سرعت این دستگاه بسیار بالاست به خصوص که رم مدل‌های 13 اینچی 8 گیگابایت و 15 اینچی 16 گیگابایت است.
درایو حالت جامد GB/s 3.1 نیز 50% سریع‌تر است و می‌توان آن را تا 2 ترابایت ارتقا داد. گرافیک این لپ تاپ‌ها نیز ارتقا یافته است. در مدل‌های 13 اینچی از گرافیک ایریس اینتل استفاده شده است، در حالی که در مدل‌های 15 اینچی از جی پی یو AMD Radeon Pro ساخته شده بر اساس معماری پولاریس این شرکت استفاده شده است. اپل می‌گوید که تکنولوژی AMD مدل‌های 15 اینچی 2.3 برابر سریع‌تر از نسل‌های قبلی مک بوک پروهاست.

طراحی جدید
با این که طرح قبلی مک بوک پرو برای چهار سال گذشته استاندارد بود، دیگر وقت آن رسیده بود که اپل اوضاع را تغییر دهد و خوشبختانه این کار را کرد.


امسال این شرکت چند میلیمتر قطر مک بوک پرو را کم‌تر کرد و حال ضخامت مدل‌های 13 اینچی 14.9 میلیمتر و مدل‌های 15 اینچی 15.5 و وزن آن 1.3 کیلوگرم (13 اینچی) و 1.8 کیلوگرم (15 اینچی) است که 226 گرم کمتر از مدل‌های قبلی مک بوک پرو می‌باشد. این لپتاپ ها بسیار قابل حمل هستند.

HELLO, USB C
شایعات بسیار زیادی در مورد USB Type-C شنیده می‌شد که حال می‌فهمیم که همه آن‌ها راست بوده است. اپل روی جدیدترین لپ تاپ‌های خود چهار اتصال USB Type-C/Thunderbolt قرار داده است.
از هرکدام از این اتصالات می‌توان به عنوان پاور، تاندربولت (thunderbolt)، یو اس بی، درگاه صفحه نمایش، HDMI یا درگاه VGA استفاده کرد اما متاسفانه در این لپ تاپ‌ها دیگر اتصال MagSafe وجود نخواهد داشت.

قیمت و دسترسی:
قیمت مک بوک پرو 13 اینچی از 1800 دلار و مدل‌های 15 اینچی از 2400 دلار شروع می‌شوند و از امروز می‌توان آن‌ها را پیش خرید کرد اما مدل‌های نوار لمسی از سه هفته دیگر منتشر می‌شوند. مدل‌های 13 اینچی بدون نوار لمسی را می‌توان با قیمت 1500 دلار همین حالا سفارش داد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر