کدام کشور سریع ترین شبکه 4G LTE در جهان را دارد؟

کدام کشور سریع ترین شبکه 4G LTE در جهان را دارد؟

ایالات متحده پوشش خوبی دارد، اما سرعت LTE آن در میان ضعیف ترین های جهان است.

کدام کشور سریع ترین شبکه 4G LTE در جهان را دارد؟ و کدام یک بهترین پوشش را دارد؟

در این عصر ارتباطات، این ها دو سوالی هستند که تقریباً به رفاه یک کشور و پیشرفت اقتصادی آن وابسته هستند. حداقل این چیزی است که انتظار آن می رود، اما جای تعجب دارد که برخی کشورهای در حال توسعه کوچک با داشتن پوشش و سرعت عالی برای غلبه بر بزرگترین اقتصادهای جهان به سرعت رشد کرده اند. اینجا و طبق آخرین داده های آماری نوامبر 2016 توسط OpenSignal (یکی از بزرگترین پایگاه داده های شبکه در سطح جهان) برنده ها و بازنده ها مشخص شده اند.

تعجبی ندارد که وقتی نوبت به پوشش و سطح دسترسی 4G LTE می رسد، دو کشوری که در رتبه اول و دوم قرار دارند، کره جنوبی و ژاپن باشند: که سطح دسترسی آن ها به ترتیب به 95.7 درصد و 92 درصد می رسد. ایالات متحده در داده های آماری سطح دسترسی 4G LTE با 81.3 درصد دسترسی به شبکه 4G LTE در رتبه 10 قرار دارد. چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، با میزان 73.8 درصد دسترسی LTE در رتبه 19 جای گرفته است.

به خاطر بسپارید که در دسترس بودن از نظر OpenSignal برابر با پوشش جغرافیایی نیست: در عوض، در دسترس بودن در اینجا نسبت های زمانی که در آن کاربران به یک شبکه خاص دسترسی دارند را دنبال می کند. اگر یک کشور 50 درصد دسترسی  4G داشته باشد، پس به عقیده OpenSignal، کاربران 4G در آنجا می توانند یک سیگنال LTE را در نیمی از زمان بیابند. این یک روش خاص برای اندازه گیری است که مزایا و معایب خود را دارد: مزیت این روش این است که حساب می کند که آیا کاربران می توانند در داخل خانه به LTE متصل شوند، اما عیب آن این است که به طور کامل گسترش جغرافیایی شبکه را محاسبه نمی کند.

نتایج تعجب برانگیزتری در مقایسه سرعت 4G LTE دیده می شوند. در نوامبر 2016، سنگاپور بیشترین سرعت 4G LTE در جهان را با متوسط سرعت 45.9Mbps ارائه داد، و کره جنوبی را با سرعت 45.8Mbps با اختلاف کمی شکست داد. نتایج بعدی تعجب آورتر هستند: کشور مجارستان در اروپای مرکزی با میزان سرعت 40.6Mbps در رتبه سوم است، در حالی که دو تا از فقیرترین کشورها در اتحادیه اروپا، رومانی و بلغارستان، در رتبه های 4 و 6 و به ترتیب با سرعت های 36.5Mbps و 34.2Mbps قرار دارند.

ایالات متحده در این مقایسه به مراتب بدتر است: سرعت متوسط آن فقط به 13Mbps می رسد، چیزی که بیشتر به نظر می رسد به علت تراکم بالای شبکه ها باشد، اما با این وجود قابل درک نیست. در حقیقت، ایالات متحده از نظر سرعت میانگین  بسیار ضعیف عمل می کند که باعث می شود با کشورهایی که کمتر از نظر اقتصادی مرفه هستند، مثل ونزوئلا، کامبوج، و ایران (!) مقایسه شود.

می توانید مقایسه سرعت ها و سطح دسترسی 4G LTE در سطح جهانی را در نمودارها و تصاویر زیر و یا در منبع OpenSignal مشاهده کنید.

سرعت و دسترسی 4G LTE در سطح جهان در نوامبر 2016

1.

2.

3.

4.

5.

منبع خبر: phonearena

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر