راه اندازی کلینیک تست بویایی در دو بیمارستان

راه اندازی کلینیک تست بویایی در دو بیمارستان

محققان ایرانی که کیت تشخیص بویایی را طراحی کرده اند ، درصدد هستند آنها را در کلینیک تست بویایی دو بیمارستان به کار گیرند. این کیت ها اولین روش استاندارد ارزیابی حس بویایی در کشور است.

صفا طاهرخانی، محقق یک شرکت دانش بنیان و طراح کیت تشخیص حس بویایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنا داریم دو کلینیک بویایی در بیمارستان های امیر اعلم و بقیه الله (عج) راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بویایی مردم به دلیل  آلودگی هوا خصوصا در استان های جنوبی کشور و مناطق صنعتی دچار اختلال شده است، عنوان کرد: از این رو نیاز است که از این کیت ها برای پیشگیری از اختلالات دیگر بهره ببریم.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: استفاده از این کیتها، اولین روش استاندارد ارزیابی حس بویایی به صورت کمی در ایران به شمار می رود.

وی افزود: کیت تشخیص حس بویایی به صورت یک تست  ساده طراحی شده و نشان می دهد که فرد دچار اختلال یا  عدم اختلال در این حس بویایی است.

این محقق با اشاره به کاربردهای کیت تشخیص حس بویایی عنوان کرد: پیش‌بینی بیماری­‌های اعصاب مرکزی مانند پارکینسون و آلزایمر، تشخیص تمارض به از دست دادن حس بویایی در پزشکی قانونی، بررسی اختلالات رشد در کودکان مانند اوتیسم و بیش فعالی، عدم تمرکز، ارزیابی عملکرد حس بویایی و تشخیص اختلالات بویایی در کلینیک­‌ها و مراکز درمانی و تحقیقاتی و غربالگری افراد برای مهارت­‌های شغلی از جمله کاربردهای این کیت هستند.

وی با اشاره به کیت های تست بویایی تاکید کرد: با استفاده از کیت های تشخیص تست های بویایی، آستانه سنجی و تست های دیگر را انجام می دهیم و به سایر کلینیک ها خدمات دهی می کنیم.

طاهرخانی گفت: با راه اندازی کلینیک های تست بویایی می توانیم بیشتر و بهتر به مردم در این خصوص خدمات دهی کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم که نمایندگی های دیگری در سراسر کشور بگیریم، خاطرنشان کرد: ما می توانیم در این شرکت دانش بنیان کلینیک هایی را تجهیز کنیم و پرسنل آنها را در این راستا آموزش دهیم.

 

منبع خبر: mehrnews

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر