پیغام های جدید ویندوز 10 مبنی بر اینکه Edge از کروم و فایرفاکس امن تر است

پیغام های جدید ویندوز 10 مبنی بر اینکه Edge از کروم و فایرفاکس امن تر است

باید به مایکروسافت برای تسلیم نشدن در زمینه ی مرورگرهای اینترنتی تبریک گفت.

در حالی که گوگل به تازگی اعلام کرده که مرورگر این شرکت بر روی بیش از 2 میلیارد دستگاه نصب شده، مایکروسافت هنوز برای استفاده از Edge تبلیغ می کند. در صورتی که از کروم روی ویندوز 10 استفاده می کنید، احتمالا در یک ماه گذشته در هنگام استفاده از این مرورگر با پیفام مایکروسافت مبنی بر اینکه کروم نسبت به Edge باطری بیشتری مصرف می کند مواجه شده اید.

حالا در پیغامی جدیدتر، در صورتی که از فایرفاکس یا کروم استفاده کنید مایکروسافت در پیامی دلسوزانه به شما هشدار می دهد که این مرورگرها به اندازه کافی امن نیست و برای امنیت ببیشتر باید از Edge استفاده کنید. (کاربران مرورگر اپرا خوشحال باشند که مایکروسافت از آنها نام نبرده!)

در گذشته Windows Tips یا همان پیغام های کوچکی که در گوشه ی صفحه ظاهر می شد به کاربران درباره ی ویژگی های مختلف ویندوز آموزش می داد، اما به نظر می رسد با توجه به این پیغام های جدید در مورد فایرفاکس و کروم، مایکروسافت جنبه ی آموزشی این پیام ها را کمرنگ کرده و برای مرورگر جدید خود تبلیغ می کند.


به گزارش VentureBeat حدود یک ماه است که در هنگام استفاده از Edge پیغام های دیگری نیز از طرف ویندوز 10 به کاربران داده می شود. در صورتی که به بالای Task Bar یا همان نوار ابزار بالای Edge توجه کنید با پیامی مواجه می شوید مبنی بر اینکه این مرورگر فعالیت بدافزار ها یا همان Malware های اینترنتی را 21% بیشتر از سایر مرورگرها مسدود می کند. البته می توانید با رفتن به منوی تنظیمات، سپس سیستم، سپس پیام ها و غیر فعال کردن گزینه ی Get tips, tricks and suggestions as you use Windows این پیغام ها را خاموش کنید.

به هر حال مشخص است که تبلیغ Edge به هر شکل برای مایکروسافت مفید است، مخصوصا وقتی که این تبلیغ در ویندوز 10 که یکی از بهترین سیستم عامل های موجود است قرار داده شده باشد. اما با توجه به فاصله ی زیاد کروم از بقیه ی مرورگرها و وجود رقبایی همچون فایرفاکس، اپرا، سافاری و حتی مرورگرهای جدیدی مثل ویوالدی، بعید است که این تلاشهای مایکروسافت برای تشویق کاربران به استفاده از Edge به ثمر بنشیند.

البته خوب است به خاطر بیاورید که در سال 2011 مرورگر اینترنت اکسپلورر با اختلافی بسیار زیاد پراستفاده ترین مرورگر دنیا بود اما حالا به این روز افتاده است. شاید کروم نیز روزی در همین مسیر قرار بگیرد؟

منبع خبر: digiro

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر