چگونه مشکلات متعارف سیستم عامل اندروید نوقا را برطرف کنیم؟

چگونه مشکلات متعارف سیستم عامل اندروید نوقا را برطرف کنیم؟

سیستم عامل اندروید نوقا احتمالا هنوز بر روی دستگاه های زیادی نصب نشده است با وجود این اگر که صاحب گوشی های پیکسل و یا نکسوس باشید می توانید از مزایای آن بر روی گوشی های خود بهره ببرید. در این نوشتار به شرح برخی از مشکلات متعارف این سیستم عامل و نحوه رفع کردن آن ها پرداخته شده است، از این رو در صورتی که از این سیستم عامل استفاده می کنید، توصیه می کنیم که این خبر را بخوانید.

سیستم عامل اندروید برخلاف سیستم عامل iOS در قالب های مختلفی بر روی رنج وسیعی از گوشی های هوشمند نصب شده است به همین دلیل به سادگی نمی توان راه حل های واضحی را برای رفع مشکلات آن پیشنهاد کرد با وجود این چند اصول پایه در مورد این نرم افزار وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها برخی از مشکلات متعارف این سیستم عامل را برطرف کنید.

افزایش مصرف شارژ باتری

این مشکل تا به حال توسط تعداد زیادی از کاربرانی که بروز رسانی نوقا را دریافت کرده اند، گزارش شده است و به نحوی یکی از مبهم ترین مشکلات یک سیستم عامل محسوب می شود زیرا دلایل زیادی برای بروز کردن آن وجود دارد. 

شما می توانید صبر کنید که گوگل یک بروز رسانی جدید را برای رفع مشکلات گوشی شما منتشر کند با وجود این راه حل های دیگری هم برای عیب یابی کردن یک دستگاه وجود دارد.

به عنوان راه حل اول توصیه می شود که نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی خود را به طور تک تک پاک کنید تا ببینید که آیا مشکل شما با حذف نرم افزار خاصی برطرف می گردد یا خیر؛ به عنوان راه حل نهایی هم می توانید گوشی خود را بعد از این که یک نسخه پشتیبان از فایل های خود گرفتید، به تنظیمات ابتدایی کارخانه برگردانید. راه حل دیگر استفاده از ایمیج های سازنده می باشد که هر سازنده ای برای گوشی های خود ارائه می کند. 

اگر که نمی خواهید درگیر پاک کردن و نصب مجدد نرم افزارها و یا فرمت کردن سیستم عامل شوید می توانید با کاهش میزان روشنی نمایشگر، کاهش بازه زمانی فعال شدن قفل دستگاه، غیر فعال کردن اتصالات وای فای و بلوتوث و یا استفاده درست از حالت هواپیما میزان استفاده از باتری دستگاه خود را به حداکثر مقدار ممکن برسانید. 

راه دیگر یافتن برنامه هایی است که بیشترین میزان شارژ را از باتری گوشی دریافت می کنند. برای این کار باید به منو باتری در قسمت تنظیمات دستگاه بروید. شما می توانید بعد از انجام این کار حالت ذخیره کننده انرژی باتری را فعال کنید تا مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده نمایید. 

برای استفاده از این قابلیت باید منوی سه نقطه ای را لمس کنید و ببینید که آیا در قسمت بهینه سازی باتری (Battery optimization) اسم نرم افزار خاصی وجود دارد یا خیر. این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از قابلیت راه اندازی مجدد همین منو برنامه های انتخاب شده را حذف و برنامه های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

قطع و وصل شدن اتصالات بلوتوث و یا وای فای

تا به حال دلایل زیادی برای این مشکل در فضای مجازی گزارش شده است به همین دلیل دقیقا نمی توان گفت که علت بروز این مشکل چیست با وجود این شما می توانید برای شروع به منظور حل چنین مسئله ای از راه حل های پایه زیر استفاده کنید.

در مرحله اول در صورتی که می توانید سعی کنید که با تست کردن یک دستگاه دیگر با اتصال بلوتوث و یا وای فای خود تعیین کنید که آیا مشکل به راستی از بروز رسانی نوقا می باشد یا خیر. اگر که دستگاه های دیگر هم همین مشکل را داشتند اشکال از شبکه اینترنت و یا بلوتوث است و نه سیستم عامل نوقا. 

در مرحله بعد گوشی خود را خاموش و روشن کنید و یا اتصالات وای فای و یا بلوتوث دستگاه را برای مدت چند دقیقه غیر فعال نمایید ( سریع ترین راه برای انجام این کار فعال کردن حالت هواپیما می باشد).

در برخی از موارد درخواست کردن از سیستم عامل برای فراموش کردن شبکه ها و سپس اتصال مجدد به دستگاه بلوتوث و یا وای فای مشکل پیش آمده را برطرف کرده است. این کار را می توانید از طریق مطرح کردن درخواست خود در قسمت سوال منوی بلوتوث و یا وای فای در قسمت تنظیمات گوشی انجام دهید.

فرمت کردن قسمت کش سیستم که اطلاعات موقت دستگاه در آن نگه داشته می شود نیز به عنوان یک راه حل پیشنهاد شده است. برای استفاده از این ترفند باید زمانی که گوشی خاموش است ابتدا دکمه کاهش دهنده صدا و سپس دکمه پاور دستگاه را فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه در حالت بهینه سازی روشن گردد.

زمانی که پیغام شروع (Start) را دریافت کردید دکمه کاهش دهنده صدا را دو بار فشار دهید تا حالت بهینه سازی برجسته شود سپس با فشار دادن دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید. زمانی که عکس اندروید و علامت تعجب قرمز رنگ را دیدید، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید و سپس دکمه افزایش دهنده صدا را فشار دهید. 

با انجام این کار یک منو دیگر ظاهر می شود. حال باید دکمه کاهش دهنده صدا را فشار دهید تا گزینه wipe cache partition برجسته شود و سپس با فشار دادن دکمه پاور این گزینه را انتخاب نمایید.

خرابی و یا ناپایداری نرم افزارها

سریع ترین راه حل برای برطرف کردن مشکل یک نرم افزار بعد از نصب بروز رسانی نوقا پاک کردن و نصب کردن مجدد نرم افزار می باشد. شما همچنین می توانید با وارد شدن به قسمت منو نرم افزارها از بخش تنظیمات و سپس پاک کردن اطلاعات موقتی کش نرم افزار و تنظیمات ذخیره شده این مشکل را برطرف سازید.

با انجام هر دو فرآیند نرم افزار یک پیشینه تمیز و جدید برای کار کردن را به دست می آورد؛ در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد با شرکت سازنده برنامه تماس بگیرید و یا به صفحه پشتیبانی نرم افزار رجوع کنید. 

اگر که مشکل پیش آمده به دلیل نصب بروز رسانی سیستم عامل باشد، می توانید منتظر دریافت یک بروز رسانی جدید باشید، با استفاده از آپشن های موجود در قسمت Backup & reset منوی تنظیمات گوشی را به حالت تنظیمات اول کارخانه برگردانید و یا یک ایمیج جدید را بر روی گوشی خود نصب کنید.

در صورتی که از گوشی نکسوس 5X استفاده می کنید و بعد از نصب کردن بروز رسانی نوقا با راه اندازی های مجدد و ناگهانی دستگاه مواجه شده اید باید گوشی خود را به نمایندگی های مجاز آن تحویل دهید تا سخت افزار آسیب دیده آن را تعمیر کنند؛ البته در برخی از موارد نصب مجدد بروز رسانی مشکل پیش آمده را برطرف کرده است.

سایر مشکلات سیستم عامل نوقا

سه مشکل توضیح داده شده فوق اصلی ترین مشکلاتی هستند که تا به حال در فضای مجازی به آن ها اشاره شده است با وجود این امکان بروز مشکلات کوچک دیگری هم وجود دارد. ساده ترین راه حل برای رفع سایر مشکلات، نصب بروز رسانی نرم افزارهای موجود بر روی گوشی می باشد؛ با انجام این کار هر مشکل نرم افزاری مشخص شده ای برطرف می گردد.

گاهی جست و جو کردن در اینترنت هم می تواند راه حل هایی را برای رفع مشکلات پیش آمده در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از این روش باید تا حد ممکن جست و جوی خود را بر مبنای دقیق ترین اطلاعات ( نوع دقیق مشکل، برند و مدل گوشی و ... ) موجود انجام دهید. سعی کنید که کاربرانی را پیدا نمایید که به همان مشکل شما دچار شده اند. اگر که به نتیجه ای نرسیدید، خودتان مشکل پیش آمده را ثبت کنید.

 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر