پس سال 2016 سالی نبود که سیستم ارسال پیام شیوۀ زندگی شما را تغییر دهد

پس سال 2016 سالی نبود که سیستم ارسال پیام شیوۀ زندگی شما را تغییر دهد

قرار بود سال 2016 سالی باشد که سیستم ارسال پیام تنها فقط یک ارسال پیام ساده نباشد. بعد از یک اعلان عمومی بزرگ معلوم شد که مردم آمریکا قرار بود از برنامه‌های ارسال پیام برای چیزی بیشتر از صحبت کردن با دوستان خود استفاده کنند بطوری که برای انجام کارهای روزمره خود دیگر نیازی به استفاده از سایر برنامه‌ها نداشته باشند. با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که در مورد برنامه‌های مختلف ارسال پیام انجام گرفت مشخص شد بهترین برنامه‌ای که تمام ایده آل هایی که از یک برنامه ارسال پیام می‌توان انتظار داشت را داراست whatsapp است. فیسبوک و مایکروسافت چنین سیستمی را در تلاش برای ارتقای ایده ی چت بات ها نرم افزارهایی برای کمک به کاربران برای انجام کارها ارائه داده اند. بعنوان نتیجه می توان گفت بهترین چت بات‌ها که در حال حاضر در حال استفاده هستند سعی در ساده نگه داشتن مسائل دارند. اما با این حال، این ایده راه درازی را در پیش دارد تا جامه عمل به خود بپوشاند. بنابراین این نتیجه حاصل می‌شود که چت بات ها هنوز جای کار دارند و به طور کامل قابل استفاده نیستند. تا کنون بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان تلاش کرده‌اند تا سیستم ارسال پیام را به فناوری بزرگی در آینده تبدیل کنند. اما این روز به این زودی نخواهد آمد. با فیسیت همراه باشید.

قرار بود سال 2016 سالی باشد که ارسال پیام تنها فقط یک ارسال پیام ساده نباشد. بعد از یک اعلان عمومی بزرگ که از فیسبوک، گوگل و غیره انجام شد، معلوم شد که مردم آمریکا  قرار بود از برنامه‌ها و نرم افزارهای ارسال پیام برای چیزی بیشتر از صحبت کردن با دوستان خود استفاده کنند. در واقع قرار بود با دنیای تجارت و کسب و کار آنلاین در تعامل باشند، سوالات خود را به موتورهای جستجو ارسال کنند و همچنین رستوران موردنظر خود را از این طریق رزرو کنند. بطور کلی می‌توان گفت که  قرار بود از این طریق به چیزهایی دسترسی پیدا کنند که دیگر نیازی به استفاده از سایربرنامه‌ها نباشد.
اما آیا به تمام این ایده‌آل‌ها رسیدند؟؟
حدودا در نیمه سال گذشته منطقه "سیلیکون ولی"  واقع در کالیفرنیا وعده‌ای را به کاربران خود داد که  شیوه ارسال پیام، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را دگرگون کرده و طلعلیله ای در جهان پس ازبرنامه‌ها ایجاد خواهد کرد. " نیک فاکس" رئیس محصولات ارتباطی گوگل  گفته این تغییر به بزرگی حرکت از وبسایت های سنگین دهه 90 به سمت برنامه های اینترنتی کاربردی تعاملی، یا حتی حرکت و تغییر از کامپیوترهای رومیزی به سمت گوشی های هوشمند است. اما همانطور که سال 2016 رو به اتمام است این وعده  راه  زیادی دارد تا به واقعیت تبدیل شود.
امسال گوگل برنامه Allo را به بازار عرضه کرد. برنامه‌ای جدید برای ارسال پیام.  فیسبوک و مایکروسافت نیز ابزار جدیدی را توسعه دادند تا به کمک آنها بتوان کسب و کار و تجارت جهانی را توسط سرویس‌های موجود ارسال پیام مانند مسنجر فیسبوک، اسکایپ و تلگرام انجام داد.  فیسبوک می گوید در حال حاضر بیش از 33000 از رباتهای کسب و کار در مسنجر فیسبوک موجود هستند و به شما اجازه می دهند هرکاری از رزرو هواپیما تا کنترل حساب بانکی خود انجام دهید. 
بر اساس یک مطالعه که در 9 کشور انجام شد، 76 درصد از کاربران پاسخ دادند که آنها توانسته‌اند از طریق تلفن همراه‌های استاندارد با سیستم کسب و کار و تجارت ارتباط برقرار کنند و پاسخ 65 درصد از افراد هم این بود  که از طریق برنامه های ارسال پیام  مسنجر و اسکایپ توانسته‌اند کارهای خود را انجام دهند.
Stan Chudnovsky  معاون اجرایی فیسبوک که بر مسنجر نظارت دارد می گوید که افراد چیزی در حدود 1 میلیارد پیام در ارتباط با کسب و کار را هر ماه در مسنجر بین هم رد و بدل کرده و این تنها قسمت کوچکی از گروه‌های کاربری است که همواره در حال استفاده از مسنجر هستند. 
سابقه کشور چین
سابقه کشور چین نشان می‌‌دهد کاربران از برنامه محبوب ارسال پیام Wechat برای چیزی بیشتر از مکالمات خود استفاده می کنند. آنها از این برنامه برای خواندن اخبار، تماشای فیلمهای مختلف، رزرو کردن تاکسی، سفارش غذا و خرید بلیط سینما استفاده می کنند. اما محیط دیجیتالی که Wechat فراهم کرده کاملا متفاوت ار چیزی است که در ایالات متحده وجود دارد، زیرا در آمریکا مردم تمام این فعالیت‌ها را از طریق برنامه های مختص این کارها در گوشی های هوشمند انجام می دهند. در واقع می‌توان گفت  wechat بیشتر در مورد مصرف اطلاعات است تا انجام وظایف. 
در انتظار چت بات ها 
بهترین برنامه ای که تمام ایده آل هایی که از یک برنامه ارسال پیام می‌توان انتظار داشت را داراست whatsapp است. فیسبوک این برنامه را در اوایل سال 2014 از صاحبان اصلی آن خریداری نمود  که اکنون توسط بیش از یک میلیارد از افراد سراسر جهان استفاده می شود که در بسیاری از نقاط جهان از آن بعنوان ابزار ابتدایی و اصلی برقراری ارتباط یاد شده است. اما تمامی موارد گفته شده را نمی توان برای برنامه Allo در گوگل  که آنچنان که باید و شاید برنامۀ قابل قبولی نبود، یا برنامه ارسال پیام فیسبوک که آنچنان که باید پیشرفت نکرد و همچنان از بقیه برنامه‌های فیسبوک عقب تر است، بکار برد. با این حال نزدیک به 11 ماه پس از اعلام اولیه این موضوع که این برنامه تبدیل به برنامه ارسال پیام‌های تبلیغاتی می شود، whatsapp  باید سیستمی را راه اندازی کند تا بتوان از طریق آن خدمات مربوط به تجارت و کسب و کار را انجام داد. 
فیسبوک و مایکروسافت چنین سیستمی را در تلاش برای ارتقای ایده ی چت بات ها - نرم افزاری برای کمک به کاربران برای انجام کارها - ارائه داده اند، کدهایی که به شما اجازه انجام کسب و کار به زبان انگلیسی ساده را می دهد. اما با این حال، ایده ی چت بات ها راه درازی را در پیش دارد تا جامه عمل به خود بپوشاند و تبدیل به همان چیزی شود که مورد انتظار است. سرویس های خدمت رسانی آنلاین هم‌چنان نمی توانند به درستی زبان‌های زنده دنیا را متوجه شده و به آنها پاسخ دهند ( چه در آمریکا و چه در چین). همچنان آزمایشگاههای هوش مصنوعی تمام تلاش خود را می کنند که با استفاده از روشهای به اصطلاح یادگیری عمیق که ثابت شده با استفاده از فرآیند تشخیص چهره و گفتار بسیار موثر هستند این امر را ممکن سازند و مشکل را برطرف کنند. برنامه Allo در گوگل وابسته به آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی است، که این برتری گوگل نسبت به سایر شرکتهاست. با استفاده از روش یادگیری عمیق، برنامه Allo بطور خودکار می تواند  در مدت زمان کوتاهی به داده‌ها و اطلاعات ورودی مثل متن‌ها و عکس‌ها پاسخ دهد. 
بعنوان نتیجه می توان گفت بهترین چت بات‌ها که در حال حاضر در حال استفاده هستند سعی در ساده نگه داشتن مسائل دارند. آنها بر یک موضوع تمرکز دارند تا مجموع چند موضوع.  بطور مثال Mykai چت باتی است که برای بانکداری آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
می توان گفت تخصص تنها راه درست حرکت به جلو است و چت بات ها فقط نیاز به یادگیری بسیار دارند. بنابراین این نتیجه حاصل می‌شود که چت بات ها هنوز جای کار دارند و به طور کامل  قابل استفاده نیستند . آنها در عین حال که جذاب هستند ولی آزاردهنده نیز می‌باشند. ممکن است شما آنها را بعنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده کنید ولی قطعا نمی توانید با آنها خود را وفق دهید. 
بطور خلاصه می توان گفت تا کنون بزرگترین و هوشمندانه ترین شرکت‌های فناوری در جهان تلاش کرده‌اند تا سیستم ارسال پیام را به فناوری بزرگی در آینده تبدیل کنند و شما روزی خواهید دید که این موضوع در آینده چقدر درخشش و اهمیت خواهد داشت. اما این روز به این زودی نخواهد آمد.

 

روناک قدیمی

روناک قدیمی

روناک ليسانس عمران داره، كارشناسي ارشد مهندسي ترافيك و حمل و نقل ، آيلتس جنرال ٦.٥ ، وی مدت ١ ساله كه تو پژوهشگاه حمل و نقل ترافيك مشغول به كار هست ، کنجکاو هست که با فناورياي جديد آشنا باشه ، چون يادگيري چيزاي جديد رو كلا دوس داره و همیشه به دنبال یه چالش جدید هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر