رقابت گوگل و اپل، این بار در زمینه خودروهای بدون راننده

رقابت گوگل و اپل، این بار در زمینه خودروهای بدون راننده

گوگل و اپل در همه ی زمینه ها با هم رقابت می کنند. گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و گجت های پوشیدنی مثل اسمارت واچ ها بخشی از این محصولات هستند. اما بنا بر خبرهای جدید این دو شرکت رقابت خود را به جاده ها و خودروهای خودران و بدون راننده رسانده اند.

گوگل و اپل در همه ی زمینه ها با هم رقابت می کنند. گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و گجت های پوشیدنی مثل اسمارت واچ ها بخشی از این محصولات هستند. اما بنا بر خبرهای جدید این دو شرکت رقابت خود را به جاده ها و خودروهای خودران و بدون راننده رسانده اند. امروز خبرهای بیشتری در مورد پروژه ای خودروهای آینده اپل منتشر شد که به شایعه ورود این شرکت در زمینه ی ساخت اتومبیل های خودران قوت می بخشد.

اپل در نامه ای به اداره ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا دیدگاه های این شرکت در مورد قانون های آینده برای اتومبیل های خودران را منتشر کرده است. با اینکه این شرکت هنوز فعالیت خود در زمینه خودروهای بدون راننده را تایید نکرده، اما ارسال و انتشار این نامه نشان می دهد که علاقه ی این شرکت برای ورود به این بازار جذاب و آینده نگرانه بسیار زیاد است.

در این نامه اپل در مورد امنیت، حریم خصوصی و اشتراک اطلاعات بین سازندگان این خودروها صحبت کرده. به عقیده ی اپل همه ی کمپانی های فعال در این زمینه باید اطلاعات مفید خود را با هم به اشتراک بگذارند تا این سیستم با سرعت بیشتری رشد داشته باشد و این خودروها برای سرنشینان خود محیط امن تری مهیا کنند. همچنین در ادامه ی این نامه اپل در مورد حریم شخصی کاربران این خودروها که ممکن است توسط دولت ها نقض شود ابراز نگرانی کرده است.
خودروی بدون راننده، ساخت گوگل

در انتهای نامه نیز از اداره ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا خواسته شده تا به تولیدکنندگان جدید شانس بیشتری داده شود. به گفته ی اپل سازندگان قدیمی خودرو به راحتی می توانند محصولات بدون راننده ی خود را در جاده های عمومی مورد آزمایش قرار دهند، در حالی که سازندگان جدیدتر برای گرفتن اینگونه مجوزها مسیر طولانی و سختی را باید طی کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر