شکایت از مک بوک پروهای جدید اپل/این بار به دلیل کم بودن عمر باتری

شکایت از مک بوک پروهای جدید اپل/این بار به دلیل کم بودن عمر باتری

از زمان عرضه مک بوک پروهای جدید اپل، این محصول نتوانسته رضایت تعدادی از کاربرانش را به دست آورد. چندی پیش در خبرها خواندیم که که برخی از دارندگان مدل ۱۵ اینچی مک بوک پرو و اخیراً تعدادی از دارندگان مدل های ۱۳ اینچی آن، از وجود مشکل در چیپ گرافیک این نوت بوک ها گلایه داشته اند. اما این بار تعدادی از افرادی که مک بوک پروهای جدید مجهز به تاچ بار را خریداری کردند، مدعی شدند که عمر باتری این لپ تاپ ها از آنچه گفته شده، کمتر است. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.
 
یکی از اعضای انجمن MacRumors با نام کاربری SRTM در این رابطه گفته است:
 «در حال حاضر من از یک مانیتور خارجی 1080p استفاده می کنم و مرورگر فعلی من کروم است. با شارژ کامل، مک بوک پروی من فقط 3 ساعت کار می کند. به هنگام اجرای بازی ها، عمر باتری آن حتی کمتر هم می شود.»
 
عضو دیگری با نام کاربری Aioriya نیز گفته است:
 «من یک مک بوک پروی ۱۳ اینچی مجهز به تاچ بار را خریداری کردم و حدوداًیک هفته است که با آن کار می کنم. با استفاده کم از آن، باتری آن ۵ ساعت و نیم تا ۶ ساعت کار می کند، به خصوص وقتی بیشترین کار مربوط به مرور وبسایت ها باشد. برای این نوع استفاده، اپل مدعیست که باتری این دستگاه تا ۱۰ ساعت می تواند دوام بیاورد در حالی که چنین چیزی برای من هیچ گاه رخ نداده است.»
 
یکی از کاربران سایت Reddit با نام کاربری Azr-79 مدعی شده که مک بوک پروی ۱۵ اینچی آن که مجهز به تاچ بار است، با هر بار شارژ تنها می تواند۳ ساعت و ۴۵ دقیقه کار کند و این درحالیست که میزان استفاده او از این محصول معقولانه بوده است.
 
کاربر دیگری هم به این موضوع اشاره کرده که تنها در۱۲  دقیقه، شارژ مک بوک پروی او از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.
 
به طور کلی تعداد کاربرانی که از عمر باتری مک بوک پروهای سال ۲۰۱۶ اپل گلایه دارند، بیشتر و بیشتر می شود. اما از سوی دیگر، برخی از کاربران هم این شکایات را تایید نکرده اند و نظری کاملاً متفاوت نسبت به عمر باتری مک بوک پروهای خود دارند. برای نمونه، شخصی با نام کاربری Andrew J در سایت Reddit عنوان کرده که یک ساعت و نیم با لپ تاپش به انجام کارهای مختلف شامل چک کردن ایمیل ها، سایت ها، مرور سافاری، اکسل، تقویم، ادوبی اکروبات و غیره پرداخته و از ۱۰۰ درصد شارژ، اکنون ۹۲ درصد آن باقی مانده است. بنابراین او می تواند ۱۰ ساعت و نیم دیگر با مک بوک پروی خود کار کند.
 .
در این بین، برخی معتقدند که مشکلات باتری در مک بوک پروهای جدید می تواند به استفاده از نوع دیگری از کارت گرافیک در این محصول اپل مربوط باشد. چرا که مک بوک پروی قبلی این شرکت از پردازنده گرافیکی اینتل بهره مند بود، اما مدل های امسال به GPU قدرتمند AMD Radeon مجهز هستند.
 
اپل در وبسایت خود نحوه اجرای تست باتری را این طور توضیح داده است:
«تست وایرلس وب، عمر باتری دستگاه را با مرور ۲۵ وبسایت معروف به صورت وایرلس و با روشنایی ۷۵ درصدی نمایشگر می سنجد. تست پخش فیلم آیتونز، عمر باتری دستگاه را با پخش یک فیلم اچی دی ۱۰۸۰p و با روشنایی ۷۵ درصدی نمایشگر می سنجد. تست استندبای، عمر باتری دستگاهی را که به یک شبکه وایرلس متصل است و وارد اکانت iCloud شده، در شرایطی که اپلیکیشن های سافاری و ایمیل باز هستند و تنظیمات دیگر هم درست مثل حالت پیش فرض هستند، این گونه می سنجد که به آن اجازه ورود به حالت استندبای را می دهد.»

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر