سریع‌ترین اینترنت موبایلی دنیا را کدام کشور دارد؟ وضعیت ایران چگونه است؟

سرعت اینترنت

سرعت و کیفیت اینترنت، مخصوصا اینترنت موبایلی در ایران، یکی از مهم‌ترین گلایه‌های کاربران را تشکیل می‌دهد. حالا رتبه بندی معتبری مشخص شده است که میانگین سرعت دانلود و آپلود موبایلی در سراسر دنیا و ایران را مشخص می‌کند.

سرعت و کیفیت اینترنت، مخصوصا اینترنت موبایلی در ایران، یکی از مهم‌ترین گلایه‌های کاربران را تشکیل می‌دهد. اگرچه وزیر ارتباطات برای بهبود شرایط راه‌هایی را در نظر گرفته است و به عنوان آخرین کار هم می‌توانیم ازنت سنج پلاس نام ببریم اما واقعیت این است که سرعت اینترنت موبایلی در ایران بسیار پایین است.

درواقع به تازگی سرویس Ookla پوشش اینترنت موبایل را تحت بررسی قرار داده است. در این بررسی برای اولین بار، امارات متحده عربی، با پیشی گرفتن از کره جنوبی، به عنوان کشور ارائه دهنده سریع‌ترین اینترنت موبایلی شناخته شده است. در امارات سرعت دانلود 87.01 مگابیت و سرعت آپلود هم 24.51 مگابیت بر ثانیه است. کره جنوبی به عنوان دومینکشور، دارای سرعت دانلود 83.9 و سرعت آپلود هم 17.62 مگابیت بر ثانیه است و میزان سرعت دانلود و آپلود این کشور به صورت عجیبی در ماه‌های اخیرکاهش یافته است. (سرعت‌ها به صورت میانگین بیان شده‌اند.)

جالب است بدانید به صورت میانگین در سراسر دنیا، سرعت دانلود از طریق اینترنت موبایلی 31.95 مگابیت و سرعت آپلود هم 11.32 مگابیت بر ثانیه است. حالا مسئله اینجاست که ایران در این رتبه بندی جایگاه خوبی ندارد و از میانگین جهانی هم پایین‌تر است.

میانگین سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل
میانگین سرعت اینترنت موبایلی در جهان -

درواقع ایران با سرعت آپلود 27.53 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود 11.32 مگابیت بر ثانیه، در رتبه 70 جهانی قرار گرفته است. این در حالی است که در این رتبه بندی کلا شامل 140 کشور است.

پیشنهاد فیسیت:

معاون مرکز فضای مجازی: نسبت ترافیک اینترنت داخلی به خارجی باید 70 به 30 باشد

همراه اول پروژه گذار خود از IPv4 به IPv6 را اجرایی می‌کند

سرعت اینترنت در ایران.png
سرعت اینترنت در ایران -

آیا این رتبه بندی صحت دارد؟

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا داده‌هایی که از طریق این وب سایت منتشر شده و این رتبه بندی، صحت دارد یا نه؟ باید بگوییم که داده های این وب سایت حاصل تست سرعت‌هایی است که توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان به صورت ماهیانه انجام می‌شود و از این جهت می‌توان آ نرا مقیاس قابل قبولی به شمار آورد.

پرطرفدارترین اخبار این روزها:

راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا؛ با نگاهی تکنولوژیک

دورکاری؛ شیوه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا بین کارمندان

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

nader

دوشنبه, 05 اسفند 1398

باید وسعت کشور در نظر گرفت اما چین 5 جی یک ترابایت ثبت کردن. 70 مگ عددی نیست

پاسخ

rayan

سه‌شنبه, 06 اسفند 1398

خیلی از این مقایسه ها بعضی محدودیت ها را در نظر نمی گیرند. مثلا وسعت کشورها و پراکندگی جمعیتی و ... . مثلا در ایران هر که از خونه قهر کرده و رفته واسه خودش روستا زده. یکی وسط بیابان هستش و یکی تو منطقه کوهستانی و یکی کنار دریا و ... . در حالیکه کره جنوبی و امارات و ... این محدودیت ها را حداقل اندازه ایران ندارند. بعد هم یکی میگه من اینترنتی ای دی اس ال کافیه، یکی میگه سرعت بالاتر همین وی دی اس ال خوبه. یکی میگه تانوما خوبه. اگر مثلا همه یک دست کاربران به سمت سرویس های پرس سرعت برن، برای شرکت ها هم گسترش این سرویس ها صرفه اقتصادی داره و در ادامه میانگین سرعت ایران بهتر میشه. اما چه فایده مثلا تو یه اپارتمان هر کس ساز خودشو میزنه.

پاسخ

mohsen

جمعه, 09 اسفند 1398

یه بنده خدائی که عضو شهرداری تهران یا شاید هم خور ریاست بود همین چند وقت پیش بود که در مصاحبه ای گفته بود متاسفانه تعداد دکلهای تلفن همراه نسبت به جمعیت در تهران اصلا خوب نیست و پوشش دهی اینترنت مناسب نیست حالا بقیه شهرها هم بماند
در بقیه کشورها تعداد دکلها و همچنین انتهای نصب شده روی دکلها بسیار بیشتر است و البته اوپراتورهای ایرانی همچنان پهنای باند کمی در اختیار دارند که جوابگوی تعداد کاربرهایشان نیست مخصوصا اوپراتور همراه اول
با این وضعیت کمبود پهنای باند اینترنت اوپراتورها که بدروغ هم میگویند کمبودی ندارند متاسفانه با سرویس 5G حتما بمشکل خواهند خورد
من الان 4G پلاس همراه اول دام سرعت بزور به 100 مگابیت میرسد درصورتی که سرعت حداقل باید بین 200 تا 300 مگابیت باشد

پاسخ

ثبت نظر