در گیت هاب انجمن برنامه نویسی بسازید!

در گیت هاب انجمن برنامه نویسی بسازید!

کلاب های برنامه نویسی برای هر چیزی که شامل کد باشد، اغلب به گیت هاب ختم می شود؛ محیطی استاندارد برای پروژه های منبع باز و میزبان هزاران پروژه در سراسر جهان.

سازمان گیت هاب برای ایجاد تیم های مردمی و کار بر روی پروژه ها ایجاد شده است. سازمان ها می توانند مخازن و تیم های کوچک تری در داخل آن داشته باشند. این جا به شما نشان می دهیم که برای کار با گیت هاب چگونه باید اقدام کنید:

-    ایجاد تیم
ساختار تیم و طراحی راهی مهم برای استفاده از سازمان های موثر است. گیت هاب مجوز تیم هایش را مورد بررسی قرار می دهد؛ که راهی موثر برای دسته بندی اعضا و اختصاص امتیازات محسوب می شود. تصمیم می گیرد که چه کسی می تواند مخازن را تهیه کند، چه کسی چه کد هایی را به مخزن وارد کند و چه فردی حقوق سرپرستی نسبت به پروژه دارد.
شما باید تیمی با هدف و مخازن واقعی تشکیل دهید. برای مثال اگر مجموعه ی شما از کمیته های متفاوت تشکیل شده است، می توانید برای هر کمیته یک تیم جدا تشکیل دهید. سپس امتیاز ها و مخازن مربوطه را در اختیار کمیته های مربوطه قرار دهید تا آن ها را مدیریت کنند. تیم های خود را هوشمندانه انتخاب کنید؛ هر یک از آن ها باید هدف خاصی را دنبال کنند و با ابزار های لازم مجهز شده باشند تا وظایف خود را به درستی و کامل انجام دهند.
هم چنین مفید خواهد بود اگر تیم هایی برای رد یابی تشکیل دهید. در یک محیط دانشگاهی، دانشجویان فارغ التحصیل شده و می روند. می توانید تیم هایی برای کارکنان دانشگاه، اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان (مثلا کلاس 2019، کلاس 2020، کارکنان دانشگاه و افراد فارغ التحصیل و غیره) داشته باشید. در حالی که شروع با چند نفر در ابتدا به نظر بی اهمیت به نظر می رسد، پس از رشد این مجموعه بسیار سودمند خواهد بود. هم چنین بررسی حضور دانشجو در دانشگاه و یا فارغ التحصیلی وی آسان می شود.
-    شبانه روزی:
سازمان ها ابزار های قدرتمندی برای جذب افراد جدید به کلاب یا گروه ها محسوب می شوند. هنگامی که فردی ایمیلی مبنی بر عضویت در سازمان گیت هاب را دریافت می کند، برای وی ارزش خاصی دارد "واو! من رسما عضوی از این سازمان هستم!" و این راهی عالی برای ایجاد محیطی فراگیر و فعال با همکارانی جدید است که حس می کنند عضوی از یک تیم هستند.
داشتن یک تیم برای تازه واردان و یا استخدام افراد جدید بسیار مفید است. یک گروه هیچ جوز رسمی از سمت سازمان ها ندارد، اما زمینه ای موقت برای نگه داری اعضای جدید است، در حالی که آن ها در پی یافتن موقعیت خود در کلاب هستند. آن ها مجبورند که در لیست افراد عضو گنجانده شوند و اگر تمایل دارند لوگوی سازمان شما را در مشخصات فردی خود به نمایش بگذارند.
-    انتشار کلاب خود در گیت هاب:
اگر فردی عضو سازمان شما باشد اطمینان حاصل کنید که به اندازه ای تشویق شده است که به همکاری با شما افتخار کند. به طور پیش فرض گیت هاب قابلیت رویت اعضای تیم را به حالت شخصی (private) در نظر می گیرد. مگر در حالتی که عضوی از یک سازمان وضعیت خود را به حالت عمومی تغییر دهد که در این صورت به عنوان قسمتی از سازمان به دید بازدید کننده گان نمایش داده نمی شوند.
انتشار عضویت خود گامی در راستای جذب همکاران جدید است. که حتی برای اعضای مسن تر بسیار مفید است. با انتشار عضویت خود، به چهره ها و افراد امکان توصیف سازمانتان را می دهید. اگر فردی سازمان شما را در جست و جو ها و یا در یک لینک بیابد، به نظر می رسد مشاهده ی افرادی که با این سازمان در ارتباط هستند بهتر موثر تر خواهد بود. تیمی که شامل تعداد اندکی از افراد است، نشان دهنده ی غیر فعال بودن سازمان مربوط به آن است و هم چنین موجب کوچک به نظر رسیدن آن سازمان می شود. علاوه بر این اعضای تیم ها می توانند سازمان شما را در پروفایل های فردی خود به نمایش بگذارند. این برای هر فردی که پروفایلتان را جهت فعالیت ها یا تجربیات برنامه نویسی بررسی می کند، مفید است. برای دانشجویان دانشگاه ها در راستای در خواست برای تعاونی و یا کار آموزی سودمند خواهد بود.
برای نمایان کردن عضویت، فرد می تواند به صفحه ی افراد سازمان مراجعه کند. در این صفحه در کنار نامشان گزینه ای برای "عمومی" یا "خصوصی" بودن پروفایل در منوی کشویی موجود است.

-    مخزنی برای انجام وظایف در نظر بگیرید
در عین حال که ضرورتی ندارد، مخزنی برای انجام وظایف در زندگی روز مره و یا مسائل کلاب می تواند ابزار برنامه ریزی مفیدی باشد. هم چنین مشاهده ی آن چه که گروه یا کلاب در حال انجام آن است، برای افراد آسان خواهد شد. این کار، ایده ی رهبری شفاف و باز را ترویج می دهد. می توانید از برچسب هایی برای کار های خاص و یا کمیته های مشخص استفاده کنید. نقاط عطف برای مهلت انجام کار و یا اهداف گروه های در حال کار بسیار سودمندند. هم چنین ویژگی های جدید پروژه می تواند برای مدیریت وظیفه های زندگی واقعی مفید باشد.
به عنوان مثالی از وظیفه ای این چنین، می توانید وظایف مخزن FOSSRIT را در گیت هاب مشاهده کنید. 
-    به جلو حرکت کنید
تبریک! هم اکنون دانش و ایده ی اساسی در مورد چگونگی استفاده ی موثر از سازمان های گیت هاب برای یک کلاب یا گروه کوچک را کسب کرده اید. گرچه این راهنمایی کاملا دقیق نیست ولی ایده هایی را برای ایجاد سازمان برای اولین بار در اختیار شما می گذارد. اگر سازمان شما در حال حاضر تشکیل شده است، هیچ گاه برای ایجاد تغییرات دیر نیست. 
اگر پیشنهاد، سوال و یا بازخوردی در این مورد دارید، شنیدن آن موجب شادی من خواهد بود! نوشتن کامنت در زیر این پست رایگان است!

 

 

منبع خبر: faceit

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر