سرویس کاربردی Startup with google برای کاربران ایرانی مسدود شد

سرویس کاربردی Startup with google برای کاربران ایرانی مسدود شد

استارت‌آپ واژه‌ای است که در این چند سال اخیر در دنیای فناوری جهان و ایران به شدت رونق داشته است. در واقع استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهای نوپایی هستند که با دید جدیدی به مسائل و مشکلات دنیای فناوری نگاه می‌کنند و ایده‌های نو را برای حل آن‌ها ارائه می‌دهند.

کمتر از یک ماه پیش کمپانی بزرگ گوگل برای کمک به توسعه استارت‌آپ‌های نوپا، سرویس جدیدی به نام startup with google را راه‌اندازی کرد. این سرویس کاربردی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک استارت‌آپ شامل تمامی بخش‌های تولید و میزبانی محصول و خدمات، فضای ذخیره‌سازی، ابزارهای تحلیل و ... را در خود جای می‌داد. از جمله این ابزارها به Firebase، Android Studio، Analytics، تمام ابزارهای cloud و ... می‌توان اشاره کرد. جزییات این سرویس را می‌توانید از این لینک بخوانید.

حالا تنها پس از گذشت کمتر از یک ماه این سرویس به صورت کامل از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. این اقدام با هدف دور نگه داشتن استارت‌آپ‌های نوپای ایرانی از حضور در جامعه جهانی و کند کردن پیشرفت آن‌ها صورت گرفته است زیرا سرویس کاربردی Startup with google با دارا بودن ابزارهای فوق‌العاده عالی، می‌توانست تأثیر چشم‌گیری در بهبود روند کار استارت‌آپ ایرانی ایجاد کند و راه آن‌ها را برای حضور در عرصه‌های جهانی باز کند.

این مسئله اتفاق تازه‌ای نیست؛ تقریباً تمام سرویس‌های مربوط به کسب‌وکار گوگل به صورت صددرصد برای ایرانیان مسدود است. طبق آمارهایی از مرکز ملی فضای مجازی، متاسفانه تقریباً 44 درصد سرویس‌های گوگل در ایران مسدود است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

 

منبع خبر: mehrnews


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

aliz

شنبه, 08 مهر 1396

شبیه پگاه آهنگرانیه :)

پاسخ

WIISHE

یک‌شنبه, 09 مهر 1396

طوری نیست دوروز دیگه سرویسش توسط یکی از استارتاپ های ایرانی زده میشه
فقط کاش میشد یکم ایران با بقیه صلح میکرد تا اینجور سرویسا از دسترس خارج نشه

پاسخ

Arash

یک‌شنبه, 09 مهر 1396

بینهایت سریع و عالی تمام بخش های این سرویس باز میشه بدون نیاز به هیچگونه برنامه تحریم شکن...
کورکورانه کپی پست کردن، نتیجه اش میشه همین......

پاسخ

iamyou

یک‌شنبه, 09 مهر 1396

روحانی مچکریم

پاسخ

ثبت نظر