جمع بندی شایعات و اخبار در رابطه با گوشی‌های گوگل پیکسل 2

جمع بندی شایعات و اخبار در رابطه با گوشی‌های گوگل پیکسل 2

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری و به خصوص اخبار مرتبط با گوشی‌های هوشمند باشید، احتمالاً در جریان هستید که شرکت گوگل فردا، چهارشنبه در نظر دارد در مقر اصلی خود از گوشی‌های جدید و احتمالاً چند گجت دیگر رونمایی کند. از آنجا که گوگل به تازگی بخش کسب و کار و کارخانه جات گوشی‌های هوشمند اچ تی سی را تصاحب کرده، می‌توان انتظاری گوشی‌هایی را از سوی ساکنین مانتین ویو داشت که تماماً توسط مهندسین این شرکت طراحی و ساخته شده‌اند.

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری و به خصوص اخبار مرتبط با گوشی‌های هوشمند باشید، احتمالاً در جریان هستید که شرکت گوگل فردا، چهارشنبه در نظر دارد در مقر اصلی خود از گوشی‌های جدید و احتمالاً چند گجت دیگر رونمایی کند. از آنجا که گوگل به تازگی بخش کسب و کار و کارخانه جات گوشی‌های هوشمند اچ تی سی را تصاحب کرده، می‌توان انتظاری گوشی‌هایی را از سوی ساکنین مانتین ویو داشت که تماماً توسط مهندسین این شرکت طراحی و ساخته شده‌اند.

اگر منوال طی سال‌های اخیر پیش برود، احتمالاً فردا نیز با دو گوشی از سوی گوگل روبه‌رو خواهیم بود که صرفا ابعاد نمایشگر و کیفت وضوح تصویر آن‌ها با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. البته به تازگی شایعاتی مبنی بر توسعه عضو سومی در خانواده پیکسل با نام رمز Muskie به گوش می‌رسد که هنوز نمی‌توان از صحت آن اطمینان داشت. اخیراً ویدیویی در کانال «Mrwhosetheboss» یوتیوب منتشر شده که صحبت‌هایی درباره این موبایل سوم، تحت عنوان «Ultra Pixel» به میان می‌آورد. افشاگران می‌گویند که علاوه بر ماژول دوربین دوگانه، باید منتظر «نوعی جدید از اسکنرهای اثر انگشت» نیز در این موبایل باشیم که ممکن است به تعبیه این سنسور در داخل نمایشگر اشاره داشته باشد.در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر هر آنچه تاکنون به واسطه منابع نزدیک به گوگل، پیرامون گوشی‌های جدید این شرکت به بیرون درز کرده است.

طراحی و نمایشگر

گوگل پیکسل

بر اساس تصاویر رندر شده از پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2، یک سوم پنل پشتی دستگاه با استفاده از شیشه و بخش باقی مانده را گوگل با فلز پوشانده است. حسگر اثر انگشت سال گذشته بر روی پیکسل‌ها در قسمت شیشه‌ای جای داشت، با این حال، به نظر می‌رسد سنسور اثر انگشت پیکسل‌های نسل دوم در بخش فلزی دستگاه قرار دارد. گوگل به‌تازگی 880 میلیون دلار را در LG Display سرمایه‌گذاری کرده است. برخی معتقد هستند که هدف از سرمایه‌گذاری گوگل در این بخش، شکل‌گیری یک منبع پایدار برای تولید نمایشگرهای OLED برای گوگل‌ پیکسل‌های بعدی است.

نسل دوم پیکسل توسط گوگل با طراحی جدید گواهینامه‌ IP67 را به دست آورده و در برابر آسیب‌های ناشی از نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، گوگل می‌تواند یکی از کمبودهای اصلی گوگل پیکسل را جبران کند. درواقع ضد آب نبودن گوگل پیکسل موجب شد این اسمارت‌فون در برابر رقبایی همچون آی‌فون 8 و گلکسی S8 یک نقص جدی داشته باشد. هر سه اسمارت‌فون نام برده، از مشخصاتی بسیار قدرتمند برخوردارند و رقبای جدی برای هم محسوب می‌شدند، اما از آنجایی که گوگل پیکسل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نبود، پشت سر دو پرچم‌دار سامسونگ و اپل قرار گرفت.

هیچ یک از گوشی‌های جدید گوگل از استاندارد جک صوتی 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برند و بلندگوهای دوگانه استریو بر روی پنل جلو قرار می‌گیرند. انتظار داریم گوشی‌ هوشمند پیکسل 2 در رنگ‌های آبی نیلی،مشکی مات و سفید صدفی و پیکسل ایکس ال 2 در رنگ‌های ترکیبی مشکی و سفید و مشکی عرضه شوند.

طراحی صفحه نمایش پیکسل 2 به احتمال بسیار زیاد شباهت زیادی به نسخه‌ پیشین داشته در صورتی که شایعات در مورد پیکسل ایکس ال 2 خبر از نمایشگر کم حاشیه و تمام صفحه می‌دهند. هر دو محصول مانند پرچم‌دار اچ‌تی‌سی، بدنه‌ حساس به فشار داشته و ویژگی‌های زیادی را کاربر با این فناوری در اختیار می‌گیرد، به‌طور مثال برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

پیکسل 2، صفحه نمایش 4.97 اینچی OLED داشته که از دقت تصویر 1080 پیکسل پشتیبانی می‌کند، در حالی که Pixel 2 XL، با صفحه نمایش 5.99 اینچی OLED همراه خواهد بود که توانایی ارائه دقت تصویر 2880 در 1440 پیکسل را با نسبت ابعاد 18:9 خواهد داشت. انتظار می‌رود صفحه نمایش پیکسل ایکس ال 2 از ویژگی Wide Color Gamut پشتیبانی کرده و نسبت صفحه به بدنه در محدوده‌ی 80 تا 85 درصد باشد. البته از آنجا که گوگل به تازگی بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ تی سی را در اختیار گرفته، می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی‌های جدید این شرکت به فناوری اج سنس تجهیز شوند. بخشی از لبه‌های راست و چپ گوشی به فشار دست حساس‌‌اند و با فشردن آن‌ها می‌توان از دستورات از پیش شخصی‌سازی‌شده مانند فعال کردن دوربین، روشن کردن چراغ‌قوه و یا هر دستور خاص دیگری را به‌راحتی انجام داد.

سخت افزار و نرم افزار

ظاهراً  پردازنده‌ گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال 2 شامل هشت هسته‌ی 2.4 گیگاهرتزی است و به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت تراشه درواقع اسنپ‌دراگون 835 است. از دیگر مشخصات فنی یکسان گوشی‌های مذکور مورد بحث می‌توان به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم اشاره کرد تا بدین طریق، چندوظیفگی در این محصولات با سرعت بالا و به‌صورت روان اجرا شود. پردازنده‌ی گرافیکی پیکسل های جدید گوگل آدرنو 540 است که با آن می‌توانید تمام بازی‌های اندروید را به بهترین حالت ممکن اجرا کنید. درنهایت به نظر می‌رسد حداکثر حافظه‌ داخلی نسل جدید پیکسل 128 گیگابایت خواهد بود که از این میزان حدوداً 100 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد.

پیکسل 2

مشخصات فنی شایع شده برای پرچم‌دار جدید گوگل بسیار جذاب و رده بالا است؛ اما همیشه این احتمال وجود دارد که در مدل نهایی این دستگاه شاهد تغییراتی در ویژگی‌های فنی باشیم. با توجه به اینکه احتمال عرضه نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل قبل از پایان فصل پاییز وجود ندارد؛ بنابراین تا آن زمان احتمال تغییر پردازنده و استفاده از یک تراشه‌ی جدیدتر و سریع‌تر در این گوشی‌ها وجود دارد.

نسل اول گوشی‌های هوشمند گوگل به‌ صورت پیش‌فرض از آخرین نسخه‌ اندروید موجود در آن زمان یعنی نوقا بهره می‌برد. نسل بعدی پیکسل‌ها اما قرار است نسخه‌ هشتم اندروید یعنی اندروید O را اجرا کنند. بهره بردن از اندروید O بدین معناست که می‌توانیم از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی مانند قابلیت تصویر در تصویر، کنترل خودکار اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه و امکانات جدید نوار اعلانیه در این نسخه بهره ببریم.

دوربین

هرچند در سال جاری میلادی، تقریباً تمامی شرکت‌های سخت افزار پرچم‌دارانشان را به دوربین‌های دوگانه تجهیز کرده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد گوگل اعتقادی به این قابلیت نداشته و به احتمال زیاد، هردو گوشی گوگل پیکسل 2 به دوربین 12 مگاپیکسلی واحد در قاب پشتی تجهیز خواهند شد. البته ناگفته نماند که گوگل پیکسل نسل اول در مقطعی از سال 2017 توانست لقب دارنده بهترین دوربین موبایلی را کسب کند، از این رو می‌توان انتظار دوربین بسیار باکیفیت سازگار با اپلیکیشن لنز گوگل را در گوشی‌های مذکور داشته باشیم.

دوربین گوگل پیکسل

در سوی دیگر به احتمال زیاد فردا با گوشی‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که به سنسور 7 مگاپیکسلی سلفی تجهیز شده‌اند. در رابطه با این دوربین نیز به احتمال زیاد شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال خواهیم بود.

قیمت

گفته می‌شود مدل 64 گیگابایتی پیکسل 2 ایکس ال با قیمت 849 دلار روانه بازار خواهد شد و قیمت مدل 128 گیگابایتی آن نیز 949 دلار در نظر گرفته شده است. قیمت پایه این محصول 80 دلار گران‌تر از نسخه پایه پیکسل ایکس ال شده است، اما نباید فراموش کنیم که حافظه داخلی آن نیز با این افزایش قیمت، دو برابر شده است.در سوی دیگر مدل کوچکتر در ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی هم با قیمت 649 و 849 دلاری قابل سفارش خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر