مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در سومین روز نمایشگاه CES 2018

مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در سومین روز نمایشگاه CES 2018

در راستای مطالب معرفی و بررسی بهترین گجت‌های عرضه شده در نمایشگاه CES 2018، در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا بهترین گجت‌هایی که در آخرین روز از نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند را مرور کنیم.

در راستای مطالب معرفی و بررسی بهترین گجت‌های عرضه شده در نمایشگاه CES 2018، در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا بهترین گجت‌هایی که در آخرین روز از نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند را مرور کنیم.

روتر RT-AX88U ایسوس

روتر RT-AX88U ایسوس

RT-AX88U نخستین روتر وای‌فای 802.11ax این شرکت بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت عملی 6 هزار مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. البته، بهره بردن از این قابلیت نیازمند داشتن اینترنتی پرسرعت است، در این صورت مودم ایسوس RT-AX88U خواهد توانست عین پهنای باند را در قالب امواج رادیویی منتشر کرده و به کاربران اجازه بدهد به صورت بی‌سیم، از حداکثر سرعت اینترنت در دسترس استفاده کنند. در این مودم وای‌فای ایسوس هشت پورت اترنت وجود دارد و به وسیله آن‌ها می‌توان وسایلی که فاقد گیرنده وای‌فای هستند را به اینترنت متصل کرد.


ایرفون‌ WF-SP700N

ایرفون‌ WF-SP700N

ایرفون‌ بی‌سیم جدید سونی دارای قابلیت حذف نویز به‌صورت دیجیتال هست و به دلیل پشتیبانی از استاندارد عایقی IPX4، در برخورد با آب‌های سطحی مانند بارش باران به مدت 5 دقیقه مقاوم هستند. طبق اعلام شرکت سازنده، عمر شارژ باتری این محصول به‌طور عادی 3 ساعت است، بااین‌حال در هنگام استفاده از کاور کیس هایی برای آن تعبیه شده، این رقم درنهایت به 9 ساعت خواهد رسید. ایرفون‌های کاملاً بی‌سیم جدید سونی از ماه آینده با قیمت 180 دلاری به بازار عرضه خواهند شد و در آینده‌ای نه‌چندان دور به قابلیت ارتباط با دستیار هوشمند گوگل تجهیز می‌شوند.


تبلت Miix 360

​​​​​​​تبلت Miix 360

جدیدترین تبلت شرکت لنوو از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 قدرت گرفته است. سیستم‌عامل این دستگاه ویندوز 10 اس خواهد بود و با استفاده از صفحه کلید اختصاصی عرضه شده، ازاین‌رو کاربران مشکلی در زمینه تایپ نخواهند داشت. با وجود صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، عمر باتری این محصول 20 ساعت تخمین زده شده است. اگر حاضرید 800 دلار برای تهیه این محصول هزینه کنید، شرکت لنوو هم  وعده داده در 6 ماه اول خرید امکان ارتقا رایگان به نسخه پرو سیستم عامل ویندوز 10 را برای شما فراهم کند. همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 10 اس خبری از نصب نرم‌افزارهای WIN32 نیست و تنها می‌توان اپلیکیشن‌های ارائه شده در فروشگاه مایکروسافت را نصب کرد.


ایسوس Vivo AiO V272

ایسوس Vivo AiO V272

ایسوس Vivo AiO V272 از یک پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7 و یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX150 برخوردار است. کارت گرافیک به کار رفته در این تراشه عملکرد به‌مراتب بهتری را نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازشگر گرافیکی داخلی از خود به نمایش می‌گذارد، اما بیشتر از آن‌که بخواهیم کامپیوتر همه کاره ایسوس Vivo AiO V272 را یک دسکتاپ بدانیم، یک لپ‌تاپ میان رده است. این کامپیوتر از یک نمایشگر لمسی 27 اینچی برخوردار است که پشتیبانی 100 درصدی را از طیف رنگی sRGB ارائه می‌کند؛ اما در کنار آل این وان ایسوس Vivo AiO V272، شرکت تایوانی از یک مدل کوچک‌تر 22 اینچی به نام Vivo AiO V222 نیز پرده‌برداری کرده است که به لطف طراحی بدون فریم و کم حاشیه، از ظاهر جذاب‌تری برخوردار است؛ اما ازنظر مشخصات فنی هر دو این کامپیوترها با یکدیگر برابرند و از سیستم صوتی SonicMaster نیز بهره می‌برند.


موس Rival 600

موس Rival 600

موس Rival 600 از یک سنسور دوگانه TrueMove3 بهره برده که قادر است در زمانی که موس بر روی پد قرار نگرفته هم حرکات دست کاربر را تشخیص بدهد و این عارضه را به حداقل برساند. دو حسگر تخصصی و سیستم ردیابی سبب کاهش زمان دریافت مکان و تشخیص موقعیت موس خواهد شد، ازاین‌رو حتی در زمانی که در هوا موس را حرکت می‌دهید هم موقعیت آن به سیستم منتقل می‌شود. هرچند تشخیص حرکات دست در هوا که استیل سریز آن را TrueMove 3+ نامیده، ویژگی منحصربه‌فرد و جدیدی در دنیای موس‌های گیمینگ نیست، اما بدون شک علاقه‌مندان به سری موس‌های Rival را راضی نگاه خواهد داشت. نکته قابل توجه آنکه روی لبه‌های موس Rival 600 استیل سریز وزنه‌هایی تعبیه شده که فرد می‌تواند برای تنظیم سنگینی ماوس آن‌ها را تنظیم کند.


پهپاد Selfly

​​​​​​​پهپاد Selfly

این گجت که قادر است به عنوان یک گارد موبایل هم ایفای نقش کند، می‌تواند از فاصله 14 متری به عکس‌برداری پرداخته، همچنین توانایی 4 دقیقه پرواز و فیلم‌برداری هم‌زمان را در خود دارد و کاربر می‌تواند از جوی استیک‌های مجازی برای کنترل پرواز استفاده کند. البته قابلیت پرواز نقطه‌به‌نقطه نیز در سیستم مسیریابی Selfly در نظر گرفته شده است. بدین شکل که می‌توان محلی را روی دوربین مشخص نمود و به آن دستور داد تا از همان مکان به فیلم‌برداری بپردازد.


گوشی هوشمند Gemini

گوشی هوشمند Gemini

این محصول از نمایشگری 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برد و علاوه بر آن دارای یک کیبورد فیزیکی کوچک است. در قلب Gemini از تراشه 10 هسته‌ای Helio X27 مدیاتک در کنار 4 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. علاوه بر این در قسمت پایین این دستگاه 308 گرمی یک درگاه یواس‌بی_سی تعبیه شده و انرژی آن را قرار است یک باتری 4220 آمپرساعتی تأمین کند. البته Gemini که اولین لپ‌تاپ جیبی اندرویدی جهان نیست، چراکه سونی سال گذشته مدلی با همین ویژگی را تحت عنوان VAIO P به بازار عرضه کرد. کمی اغراق کرده‌ایم اگر Gemini را در حد اندازه یک لپ‌تاپ ویندوزی بدانیم، چراکه این محصول صرفاً از خواص لپ‌تاپ‌ها، کیبورد فیزیکی را برخوردار است. لپ‌تاپ کوچک Gemini قابلیت بوت دوگانه اندروید و لینوکس را دارا بوده و در دو نسخه وای‌فای و LTE با قیمت 399 دلاری از هم‌اکنون از طریق کمپین Indiegogo قابل پیش‌خرید است.


نمایشگر هوشمند لنوو

نمایشگر هوشمند لنوو

این دستگاه هر کاری که می‌توانید با یک اسپیکر هوشمند انجام دهید مثل پخش موسیقی و روشن کردن لامپ‌ها متصل به آن را انجام می‌دهد درعین‌حال اجازه می‌دهد با آن تماس‌های ویدئویی داشته باشید و ویدئوهای یوتیوب را ببینید و عکس‌های خودتان را با استفاده از کنترل‌های صوتی مشاهده کنید. شبیه این وسیله قبلاً هم در نمایشگاه‌های تکنولوژی عرضه‌شده بود اما با ارائه چهار نمایشگر هوشمند در 2018 CES لاس‌وگاس بخش‌های بزرگی از صنایع تکنولوژی شرط‌بندی کردند که اکثر ما اکنون خواهان یک صفحه‌نمایش لمسی در کانتر آشپزخانه هستیم تا ابزارهای هوشمند را در خانواده به اشتراک بگذاریم و تقویم‌ها , مسیرها و رستوران‌ها را چک کنیم. این دستگاه هوشمند با صفحه‌نمایش 8 اینچی 200 دلار و با صفحه‌نمایش 10 اینچی 250 دلار است و انتظار می‌رود اوایل تابستان به بازار عرضه شود.


تراشه Xavier انویدیا

​​​​​​​تراشه Xavier انویدیا

انویدیا Xavier مجهز به بیش از 9 میلیارد ترانزیستور، پردازنده 8 هسته‌ای سفارشی، پردازشگر گرافیکی 512-core Volta، پردازشگر گرافیکی 8K HDR، شتاب دهنده یادگیری عمیق و یک شتاب دهنده رایانه‌های جدید است. انویدیا می‌گوید که این تراشه می‌تواند با استفاده از برق 30 وات، 30 تریلیون بار در هر ثانیه عملیات را انجام دهد. به گفته‌ انویدیا این معماری 15 برابر بهینه‌تر از نسل پیشین آن است. پردازنده انویدیا Xavier بر روی جدیدترین پلتفرم کامپیوتری Pegasus AI قرار خواهند گرفت.


روبات Segway Loomo

روبات Segway Loomo

روبات Loomo درواقع ترکیبی از یک هاوربورد و یک نمایشگر کوچک است که از طریق آن با افراد ارتباط برقرار می‌کند. طبق اعلام شرکت سازنده، این روبات علاوه بر آنکه می‌تواند در کالبد یک وسیله حمل‌ونقل با سرعت حداکثر 18 کیلومتر بر ساعت ظاهر شود، قادر است نقش یک حیوان دست‌آموز، یک نگهبان و یک رفیق خندان که منبعی از جوک‌های خنده‌دار هست را هم بازی کند. روبات Segway Loomo به گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت خودکار در محیط موردنظر گشت زنی کند و ویدیو مستقیمی را از محل نگهبانی، برای افراد مسئول ربات بفرستد. در سوی دیگر قادر است همانند یک حیوان خانگی فرد را دنبال کرده و حتی از وی تصاویری با وضوح فول اچ‌دی ثبت کند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر