بررسی کامل مشخصات سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، پرچمداران جدید سامسونگ

بررسی کامل مشخصات سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، پرچمداران جدید سامسونگ

سامسونگ در نمایشگاه جهانی موبایل 2018 از دو پرچمدار جدید خود، سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی کرد. بررسی کامل مشخصات این دو گوشی را در فیسیت بخوانید.

سامسونگ در نمایشگاه جهانی موبایل 2018 از دو پرچمدار جدید خود، سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی کرد. سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که پرچمداران جدیدش را در پاسخ به آیفون 8، 8 پلاس و آیفون X راهی بازار خواهد کرد.

در ادامه قصد داریم تمام مشخصات این دو پرچمدار سامسونگ را عنوان کنیم. با بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در فیسیت همراه باشید.

طراحی


رنگ

سامسونگ، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را در چهار رنگ بنفش، مشکی، طوسی و آبی عرضه خواهد کرد البته در همه مناطق جهان همه رنگ‌های این گوشی به سرعت در دسترس نخواهند بود.

رنگ بندی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

رنگ بندی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

وزن و ابعاد

گلکسی اس 9 با ابعاد 147.7 در 68.7 در 8.5 میلیمتری و وزن 163 گرم رونمایی و در مقابل گلکسی اس 9 پلاس با ابعاد 158.1 در 73.8 در 8.5 میلیمتر و با وزن 198 رونمایی شده است.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی اس 9 از صفحه نمایش 5.8 اینچی QHD و سوپر AMOLED با رزولوشن 2960 در 1440 با تراکم پیکسلی 570 بهره می‌برد. در صورتی که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به صفحه نمایش 6.2 اینچی QHD و سوپر AMOLED با رزولوشن رزولوشن 2960 در 1440 با تراکم پیکسلی 529 مجهز شده است.

صفحه نمایش هر دو گوشی پرچمدار ساموسنگ لبه به لبه (edge-to-edge) است. ضمنا رزولوشن پیش فرض این دو گوشی فول اچ ای است اما با استفاده از تنظیمات می‌توان آن را به QHD تغییر داد.

صفحه نمایش دو گلکسی جدید سامسونگ کاملا مستطیلی بوده و هیچ گونه انحنایی در لبه‌ها دیده نمی‌شود.

دوربین


دوربین اصلی

سامسونگ گلکسی اس 9 از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم دیجیتال تا 8 برابر بهره می‌برد و به قابلیت Dual Aperture مجهز شده است به این معنا که گشودگی دیافراگم دوربین می‌تواند با توجه به میزان و شدت نور بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 تغییر کند.

در مقابل سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد که هر دو 12 مگاپیکسلی هستند اما دوربین بالایی از نوع wide-angle بوده و مانند گلکسی اس 9 گشودگی دیافراگم آن بین دو مقدار f/1.5و f/2.4 تغییر اما دوربین پایینی از نوع Telecom بوده و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است. هر دو این دوربین‌ها دارای قابلیت زوم اپتیکال تا دو برابر و زوم دیجیتال تا 10 برابر هستند.

دوربین اصلی ساسمونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از قابلیت جدیدی تحت عنوان AR emoji پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند از چهره کاربر ایموجی‌های متحرک بسازد.

دوربین سلفی

هر دو پرچمدار جدید سامسونگ از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 بهره می‌برند. ضمنا دوربین سلفی این دو گلکسی جدید هم مانند دوربین اصلی آن‌ها از AR emoji پشتیبانی می‌کند.

ضبط ویدیو

دوربین این دو گوشی با کیفیت 4K، قادر است 30 یا 60 فریم در ثانیه را فیلم برداری کند در صورتی که در کیفیت QHD می‌تواند تا 30 فریم در ثانیه را فیلم برداری کند.

دوربین‌های این دو گوشی در کیفیت 720p قادرند ویدیو سوپر اسلوموشن با 960 فریم در ثانیه ضبط کنند.

از جمله سایر قابلیت‌های دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در حالت ضبط ویدیو به قابلیت تشخیص چهره (face Detection) و زوم دیجیتال تا 8 برابر در گلکسی اس 9 و زوم دیجیتال تا 10 برابر در گلکسی اس 9 پلاس می‌توان اشاره کرد.

 

سخت افزار


پردازنده

پردازنده دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با توجه به منطقه جغرافیایی و یا فروشگاه در دو نوع 8 هسته با معماری 64 بیتی یکی با فراکانس‌های 2.8 گیگاهرتز + 1.7 گیگاهرتز و دیگری با فرکانس‌های 2.7 گیگاهرتز و 1.7 گیگاهرتز عرضه می‌شوند.

حافظه

گلکسی اس 9 به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است در صورتی که گلکسی اس 9 پلاس از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما به یاد داشته باشید که حافظه‌ای که در دسترس کاربر قرار می‌گیرد به دلیل فضای اشغالی توسط برنامه‌های پیش‌فرض، کمتر از میزان گفته شده است.

هر دو این گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قابلیت اتصال حافظه جانبی تا 400 گیگابایت را دارند.

سیم کارت

سامسونگ‌های جدید در دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه می‌شوند. نوع تک سیم کارته یک اسلات سیم کارت نانو و یک اسلات کارت حافظه جانبی دارد. نوع دو سیم کارته دو جایگاه نانو برای سیم کارت دارد که جایگاه سیم کارت دوم با اسلات حافظه جانبی یکی است.

باتری

سامسونگ گلکسی اس 9 از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی که مدت ماندگاری شارژ آن حین مکالمه 22 ساعت، حین اتصال به شبکه 4G و استفاده از اینترنت 12 ساعت و حین تماشای ویدیو 16 است بهره می‌برد.

در مقابل سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی که مدت ماندگاری شارژ آن حین مکالمه 25 ساعت، حین اتصال به شبکه 4G و استفاده از اینترنت 15 ساعت و حین تماشای ویدیو 18 است مجهز شده است.

 

سایر مشخصات


  • شارژ سریع سیمی و وایرلس
  • حسگر اثر انگشت
  • سیستم عامل اندروید اوریو
  • ضد آب با مجوز IPS68 (تست شده تا عمق 1.5 متری آب و به مدت 30 دقیقه)

 

قیمت و زمان عرضه


سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به‌تازگی در نمایشگاه جهانی موبایل 2018 رونمایی شده‌اند و از 11 اسفندماه پیش‌فروش این دو گوشی آغاز خواهد شد و زمان عرضه آن هم از 25 اسفندماه است.

سامسونگ گلکسی اس 9 حدودا 3200 هزار تومان و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس حدود 3800 هزار تومان قیمت خواهد داشت.

 

به نظر شما آیا این دو پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به قیمت و در مقابل پرچمداران قدیمی‌تر سامسونگ همچون نوت 8 یا گلکسی اس 8 ارزش خرید دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد فیسیت : مهمترين قابلیت های موجود در سامسونگ گلکسی اس 9 که در آیفون X نیست

پیشنهاد فیسیت : سامسونگ گلکسی اس 9 رونمايی شد، با تمام ویژگی های آن آشنا شوید

 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: samsung


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

2mehr

سه‌شنبه, 15 اسفند 1396

سامسونگ گلکسی اس 9 حدودا 3200 هزار تومان و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس حدود 3800 هزار تومان قیمت خواهد داشت

این قیمت فوق العاده است!!!!!

پاسخ

ثبت نظر