برگزاری نشست ۱۴۵ شیراز لاگ

برگزاری نشست ۱۴۵ شیراز لاگ

روز دوشنبه، ۷ خرداد نشست ۱۴۵ شیراز لاگ در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

لاگ به معنی گروه کاربران گنو/لینوکس است و از گروه‌ی از افراد که به منظور تبادل اطلاعات در حوزه‌ی نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز دور هم جمع می‌شوند، تشکیل شده است. برگزاری این جلسات در شیراز سابقه‌ی زیادی دارد و معمولا با موضوعاتی مرتبط با تکنولوژی‌های آزاد جدید و نکات مورد نیاز برای کاربران و علاقه مندان به سیستم عامل لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد تشکیل می‌شوند.

نشست ۱۴۵ شیراز لاگ دوشنبه ۷ خرداد با موضوع Embedded Linux ساعت ۱۶:۳۰ در سالن صدری واقع در دانشکده مهندسی ۲ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند گزارش این نشست را در فیسیت بخوانند.

در نشست قبلی شیراز لاگ که دو هفته‌ی قبل با موضوع رمزنگاری برگزار شد پس از توضیح مختصری در رابطه با روش‌های رمزنگاری بسیار قدیمی، روش‌های مرسوم امروزی مانند رمزنگاری با کلید عمومی و الگوریتم RSA شرح داده شدند. در طول بیان مطلب از مثال‌های مختلف برای درگیر کردن ذهن شرکت کنندگان و کمک به درک بهتر آن‌ها از موضوع استفاده شد. با توجه به برگزاری جلسات در دانشکده کامپیوتر دانشگاه شیراز، دانشجویان این دانشکده بخشی از شرکت کنندگان در جلسه را تشکیل داده بودند. پس از بیان مباحث تئوریک شیوه‌ی کار پروتوکل HTTPS بر پایه توضیحاتی که در مورد الگوریتم‌های رمزنگاری با کلید عمومی شرح داده شد و افزونه‌ی HTTPS everywhere به منظور افزایش امنیت در اینترنت معرفی گردید. همچنین با معرفی GPG که ابزاری برای رمزنگاری و امضای داده‌های دیجیتال است استفاده از آن برای افزایش امنیت پیام‌هایی که با استفاده از ایمیل ارسال می‌شوند آموزش داده شد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: فیسیت

myAvatar.png

سروش غفاری - برنامه نویس و نویسنده

مهندسی فناوری اطلاعات خوانده‌ام و امنیت اطلاعات. برنامه‌نویسی می‌کنم و می‌نویسم. علاقه‌مندم به عکاسی و نوشتن و داستان. نظرات، انتقادها و پیشنهادهای شما را هم در آدرس ایمیل ghaffari.soroosh@gmail.com یا در بخش نظرات پذیرا هستم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر