آی‌گپ؛ اولین پیام رسان بومی که به تماس ویدیویی مجهز شد

آی‌گپ؛ اولین پیام رسان بومی که به تماس ویدیویی مجهز شد

آی‌گپ؛ اولین پیام رسان بومی که به تماس ویدیویی مجهز شده است. البته این قابلیت هنوز در مرحله تست است و در شب یلدا در دسترس همه قرار می‌گیرد

موضوع حمایت پیام رسان‌های بومی چند ماهی است که در کشور مطرح شده است و در این راستا حمایت‌هایی از سوی دولت چه از نظر وام و چه از نظر کاهش تعرفه اینترنت و... برای این پیام رسان‌ها صورت گرفته است. حتی فیلترینگ تلگرام هم به این کار کمک کرده است. با این وجود هنوز هم پیام رسان‌های بومی نتوانسته‌اند جایگاهی محبوب در بین کاربران ایرانی به دست بیاورند و شاید یکی از عمده‌ترین دلایل این موضوع، نداشتن امکانات کافی و در حد پیام رسان‌های خارجی باشد.

 

اخبار مرتبط:

نظرسنجی: چه عاملی باعث موفقیت پیام رسان‌های بومی خواهد شد؟

 

حالا پیام رسان بومی آی‌گپ برای نخستین بار در بین پیام رسان‌های ایرانی و به صورت آزمایشی از همین امروز در حال تست قابلیت "تماس تصویری امن" است.

قابلیت تماس تصویری در آی‌گپ از معماری Peer to peer بهره می‌برد تا ضمن تامین امنیت، کیفیت خوبی را هم در اختیار کاربران قرار دهد. البته کیفیت تماس تصویری آی‌گپ به پهنای باند در دسترس کاربر هم برمی‌گردد و به صورت هوشمند تنظیم خواهد شد.

نکته: استفاده از معماری peer to peer به معنای ارتباطی بدون واسطه و امن بین دو کاربر است که در قابلیت جدید پیام رسان آی‌گپ لحاظ شده است.

همچنین در نظر داشته باشید که این قابلیت از امروز تنها برای بخشی از کاربران اندروید، iOS و دسکتاپ و به صورت آزمایشی فعال خواهد شد و در نهایت به مناسبت شب یلدا، قابلیت تماس تصویری آی‌گپ برای همه کاربران و به صورت رایگان (تنها هزینه ترافیک اینترنت را پرداخت خواهید کرد) فعال خواهد شد. ضمنا در نسخه‌های قبلی، آی‌گپ قابلیت تماس صوتی را در اختیار کاربران قرار داده بود.

به نظر شما در بین پیام رسان‌های بومی کدامیک پتانسیل همه‌گیر شدن را دارد؟ اگر بخواهید یکی از پیام رسان‌های بومی را انتخاب کنید، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ نظراتتان را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

فیلترینگ بزرگ‌ترین خودتحریمی است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهیار حاجی نژاد

دوشنبه, 13 اسفند 1397

همین آیگپ یه چیز دیگس . . امنیتش فراتر از چیزی ک فکر میکنی . تماس صوتی و تماس تصویریش واقعا حرف نداره ، مشاور و دکتر داخل هست . کار خدماتی و پول هم میشه بدون کارمزد انتقال داد . چی ازین بهتر

پاسخ

ثبت نظر