هفت علامت که نشان می‎دهد وقت آن رسیده که گوشی خود را تعویض کنید

هفت علامت که نشان می‎دهد وقت آن رسیده که گوشی خود را تعویض کنید

وقتی که یک گوشی اندروید جدید می‎خریم امیدواریم که سال‎ها با کیفیت خیلی خوب کار کند. اما با گذشت زمان هرچه هم که مواظب گوشی خود باشید مشاهده می‎کنید که کیفیت آن به شدت پایین می‎آید. تعویض گوشی هوشمند پس از گذشت چند سال اجتناب ناپذیر است، اما از کجا بفهمیم که زمان آن رسیده که یک گوشی جدید بخریم؟

 

وقتی که باتری خیلی سریع خالی می‎شود

یاتزی گوشی

 

اگر به گوشی هوشمند خود اعتیاد داشته باشید به احتمال زیاد به تمام شدن باتری گوشی خود عادت دارید. راه‎هایی برای افزایش طول عمر باتری اندروید وجود دارد. اما اگر گوشی شما همین که شارژ شد خالی شود به این معنی است که وقتش رسیده تا یک گوشی جدید خریداری کنید.

دلیل اصلی این مشکل شیمیایی است. در طول زمان مواد شیمیایی درون باتری تحلیل می‎روند. به این معنی که شارژ کمتری نگاه می‏دارند. پس از چند هزار چرخه‎ی شارژ ( حدود یک یا دو سال)، باتری بیشتر قابلیت خود را برای شارژ نگاه داشتن از دست می‎دهد. به همین دلیل هیچ‎گاه در طول شب گوشی خود را شارژ نکنید تا تعداد این چرخه‎ها را در یک سال محدود کنید.

اگر باتری شما مانند گذشته شارژ نگاه نمی‏دارد پس از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که مشکل از میزان مصرف بالای شما نیست. به جای این که مدام کنار یک شارژر باشید یک گوشی جدید خریداری کنید. یک باتری جدید طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

وقتی که سرعت گوشی زیادی پایین می‎آید

سرعت گوشی

 

سرعت گوشی‎ و تبلت هوشمند پس از مدتی پایین می‎آید. شاید باز کردن یک اپلیکیشن چند دقیقه طول بکشد و یا صفحه لمسی به سختی کار کند. پایین آمدن سرعت گوشی هوشمند دلایل مختلفی دارد اما سن گوشی یکی از این دلایل است. آپگرید کردن به یک نسخه‎ی بالاتر اندروید می‎تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. اپلیکیشن‎های جدید نیز می‎توانند مشکل‎ساز شوند به خصوص اگر سنگین باشند.

یک مشکل دیگر می‎تواند تعداد اپلیکیشن‎هایی باشد که در پیش‎زمینه فعالیت می‎کنند. هرچه تعداد اپلیکیشن‎های پیش زمینه بیشتر شود سرعت گوشی شما پایین‎تر می‎آید. شما می‎توانید اپلیکیشن‎هایی که لازم ندارید را غیرفعال کنید. اما اگر هیچ‎کدام از این روش‌ها جواب نداد بهتر است که گوشی خود را عوض کنید تا هم فضای بیشتری داشته باشید و هم از نرم‎افزارهای جدیدتر و فضای بیشتر استفاده کنید.

 

وقتی که با دریافت آپدیت‎ها به مشکل برمی‎خورید

آپدیت

 

نسخه‎ی جدید اندروید معمولاً شهریور هرسال منتشر می‎شود. از نسخه‎ی کاپکیک تا پای، هر نسخه‎ی جدید اندروید قابلیت‎های جدیدی دارد. اما انتظار نداشته باشید که گوشی شما مدام آپدیت شود. برای مثال اگر یک گوشی خوب مثل سامسونگ گلکسی بخرید شاید در طول کل عمر خود تنها یک یا دوبار آپدیت شود اما همه‎ی سازندگان گوشی این زحمت را به خود نمی‎دهند و ممکن است همین که گوشی جدید خریدید سیستم عامل آن قدیمی شود.

اما تکلیف امنیت چیست؟ وقتی که سیستم عامل شما قدیمی شد به احتمال زیاد شرکت‎های سازنده خیلی به خودشان زحمت نخواهند داد تا آپدیت‎های امنیتی منتشر کنند. درنتیجه اگر نگران امنیت خود هستید و دیگر آپدیت‎ها را دریافت نمی‎کنید بهترین کار تعویض گوشی است.

 

وقتی که اپلیکیشن‎های جدید اجرا نمی‎شوند

واقعیت مجازی

 

شاید هنوز اول کار دنیای واقعیت مجازی باشد اما اپلیکیشن‎های واقعیت مجازی بسیار خوبی برای اندروید منتشر شده است. متأسفانه ممکن است با این مشکل مواجه شوید که اپلیکیشن‎های جدید مثل برنامه‎های سنگین واقعیت مجازی روی گوشی قدیمی شما اجرا نمی‎شود.

همین مشکل می‎تواند برای گیم‎های اندروید نیز رخ دهد. بازی‎های پیشرفته‎تر به معنی نیاز بیشتر به رم و گرافیک گوشی است. اگر گوشی شما قدیمی باشد نخواهد توانست مانند یک گوشی مدل بالا و جدید کارش را به درستی انجام دهد. بهترین روش برای آزمایش گوشی این است که اپلیکیشن‎های سنگین دانلود کنید. چند اپلیکیشن واقعیت مجازی یا بازی سنگین را امتحان کنید و ببینید که عملکرد گوشی شما در مقابل آن‎ها چطور است. اگر به درستی کار نکردند به احتمال آن زمانش رسیده تا گوشی خود را تعویض کنید.

 

وقتی که اپلیکیشن‎ها کرش می‎شوند

اپلیکیشن

 

گوشی‎های هوشمند اندروید توسط انسان ساخته شده‎اند، درنتیجه بدون نقص نیستند و کرش شدن اپلیکیشن اجتناب ناپذیر است. البته همیشه مشکل از گوشی نیست. گاهی اوقات اپلیکیشن‎ها باگ دارند یا بد طراحی شده‎اند. در مواقع دیگر ممکن است مشکل از گوشی باشد. برای مثال بعضی از اپلیکیشن‎ها تنها روی گوشی‏های مدرن اجرا می‎شوند.

اگر اپلیکیشن‎ها مدام روی گوشی شما کرش می‎شوند به احتمال زیاد مشکل از گوشی هوشمند است. ممکن است دلیل کرش شدن نیازهای رم و پردازنده‎ی اپلیکیشن است که برطرف نمی‎شود. اگر اپلیکیشن منابع مورد نیاز خود را نداشته باشد کرش می‎شود.

یکی دیگر از دلایل کرش شدن اپلیکیشن‎ها حافظه پایین دستگاه است، به خصوص اگر این اپلیکیشن نیاز به دسترسی به حافظه گوشی داشته باشد. حافظه گوشی‎های جدید بسیار بیشتر از گوشی‎های قدیمی است.

 

وقتی که کیفیت دوربین خیلی پایین است

اندروید

 

در عصر سلفی، داشتن یک دوربین با کیفیت روی گوشی هوشمند برای هر فردی یک امر مهم و اساسی است. اگر یک عکاس حرفه‎ای نباشید قطعاً با گوشی عکس می‎گیرید. از آنجایی که دوربین گوشی‎های جدید بهتر است عکس‎های آن‎ها نیز بهتر است. شما کار خاصی نمی‎توانید برای یک دوربین بی‎کیفیت انجام دهید. اپلیکیشن‎های ویرایش تصویر می‎توانند کیفیت عکس را کمی بهتر کنند اما نمی‎توانند رزلوشن را بالا بیاورند. این موضوع به خصوص درمورد دوربین جلو صدق می‎کند که کیفیتیش از دوربین پشت پایین‎تر است. اگر کیفیت دوربین برای شما مهم است تنها راه پیش روی شما تعویض گوشی است.

 

وقتی که ظاهر گوشی شما خراب است

اندروید

 

هیچ چیز در دنیای تکنولوژی ماندگار نیست. اگر صفحه نمایش شما شکسته، دکمه بیرون زده و یا کیس آن ترک برداشته باید بدانید که به مرور زمان به پایان عمر گوشی خود نزدیک می‎شوید. ممکن است زیر باران با گوشی خود کار کنید یا با انگشت خود زیادی دکمه‎ها را فشار دهید. ممکن است شما خودتان متوجه دلیل نشوید اما به خاطر استفاده‎ی نادرست و عادت‎های بد همه‎ی گوشی‎های هوشمند پس از مدتی خراب می‎شوند.

گوشی شما ممکن است در اثر یک ضربه و یا در طول مدت زمانی خراب شود و این به خود شما بستگی دارد که می‎توانید آن را تحمل کنید یا خیر اما به هر حال پس از مدت زمانی ناچار خواهید شد گوشی خود را تغییر دهید.

 

هیچ گوشی هوشمندی تا ابد پایدار نیست

هرچه هم که مواظب گوشی خود باشید پس از مدتی عمر آن پایان خواهد یافت. بعضی از اجزای گوشی مثل باتری طول عمر محدودی دارند. بخش‎های دیگر مثل پردازنده و دوربین در مقابل دوربین‎های جدیدتر عملکرد خوبی ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

به پنج دلیل گوشی‎های هوشمند از گوشی‎های ساده امن‎تر هستند

نوتیفیکیشن‌های اندروید را دریافت نمی‎کنید؟ ده راه برای حل این مشکل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ari

سه‌شنبه, 14 خرداد 1398

اگه هفتصد تا دلیل هم بیارین با این وضع گرونی بازار ایران نمیشه سمت مدل پایین ها هم رفت ..

پاسخ

ثبت نظر