iPadOS جدید اپل امکان استفاده از موس را برای آیپد فراهم می‎‎کند

iPadOS جدید اپل امکان استفاده از موس را برای آیپد فراهم می‎‎کند

اپل تغییرات بسیار بزرگی را در iPadOS خود ایجاد کرده که شامل پشتیبانی از موس برای هردو دستگاه‎های USB و بلوتوثی می‎شود. توسعه دهنده‎ی iOS، استیور تروتون-اسمیت امروز از پشتیبانی iPadOS از موس رونمایی کرد. این سیستم عامل موس‎های USB، دستگاه‎هایی مثل اپل مجیک ترک‎پد و موس‎های بلوتوثی وایرلس را پشتیبانی می‎کند.
پشتیبانی از موس به عنوان یک قابلیت AssistiveTouch به iPadOS اضافه شده و فلش مکان‌نمای آن شبیه به نمونه‎ای است که در iOS وجود دارد. این قابلیت برای شبیه‎سازی لمس انگشت ساخته شده که توسط آن می‎توانید به جای لمس صفحه نمایش از یک موس استفاده کنید. سال‎هاست که کاربران آیپد از شرکت اپل درخواست اضافه کردن چنین قابلیتی را دارند و به نظر می‏رسد که اپل نیز بالاخره به خواسته‎ی آن‎ها پاسخ داده است. 
اپل امروز از iPadOS با قابلیت‎های جدیدش رونمایی کرد. این شرکت iPadOS را از iOS جدا کرده و از حالا به بعد قابلیت‎هایی به آن اضافه خواهد شد که بیشتر برای یک آیپد کارایی دارد. از آنجایی که نسخه‎ی بتای این سیستم عامل در دست توسعه دهندگان قرار گرفته باید به زودی منتظر خبرهای بیشتر درمورد آن باشیم. 

 

خبرهای مرتبط:

‏سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها: رویداد WWDC 2019

iOS 13 منتشر شد؛ قابلیت‌های جدید چیست؟

رویداد WWDC 2019: watch Os 6 رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر