این هفت اپلیکیشن اندروید Stalkware هستند

این هفت اپلیکیشن اندروید Stalkware هستند

این هفت اپلیکیشن اندروید Stalkware هستند.

گوگل هفت اپلیکیشن را که برای جاسوسی کارمندان، زوج‎ها و کودکان ساخته شده بود از گوگل پلی استور حذف کرد. روز سه شنبه شرکت امنیتی اوست چهار اپلیکیشن را به گوگل گزارش داد که سعی می‎کردند مکان، مخاطبین، پیام‎ها و تماس‎های کاربران را بدزدند. روز بعد این شرکت سه اپلیکیشن دیگر را نیز شناسایی کرد که همان کار را انجام می‎دادند. 

اپلیکیشن‌های stalkerware

گوگل خیلی سریع این اپلیکیشن‎ها را حذف کرد. این اپلیکیشن‎ها «Spy Kids Tacker»، «Phone Cell Tracker»، «Mobile Tracking»، «Spy Tracker»، «SMS Tracker»، «Employee Work Spy»، «Track Employees Check Work Phone Online Spy Free» هستند که با هم تا به حال حدود 130 هزار بار دانلود شده‎اند. 
اگر این اپلیکیشن‎ها را روی گوشی خود دارید خیلی سریع آن‎ها را حذف کنید. متأسفانه این بدافزار می‎تواند روی گوشی‎ها مخفی شوند، طوری که کاربر حتی از وجود آن‎ها با خبر نخواهد شد. اگر نگران این موضوع هستید که این اپلیکیشن‎ها را روی گوشی خود دارید از اطلاعات حساس خود روی یک فضای ابری گوگل بکاپ گرفته و به طور کامل دستگاه خود را ریست کارخانه‎ای کنید. 


بنا به گزارش نیکلوس کریسایدوس، بخش امنیت موبایل اوست، چنین اپلیکیشن‎هایی کاربردهای بسیار زیادی دارند. یکی از این کاربردها خشونت خانگی است. این اپلیکیشن‎ها نه تنها حریم شخصی را به شدت به خطر می‎اندازند بلکه یک stalkerware می‎تواند به طور مستقیم باعث ایجاد خشونت خانگی شود. این اپلیکیشن‎ها به شدت غیراخلاقی هستند و نباید روی گوگل پلی استور باشند زیرا توسط کارفرمایان، افراد مزاحم یا همسرانی که مشکل روانی دارند برای جاسوسی قربانیانشان استفاده می‎شود. 
گوگل می‎گوید که تیم امنیتی این شرکت اپلیکیشن‎هایی که در اپ استور ثبت می‎شوند را بررسی می‎کند تا مطمئن شود که با استانداردهای این شرکت همخوانی دارد. البته این کار را پس از آن که اپلیکیشن در اپ استور ذخیره شد انجام می‎دهد. با این وجود اپلییکیشن‎های مخرب زیادی به پلی استور راه پیدا کرده‎اند. در سال 2017 گوگل پس از آن که یک شرکت امنیتی اعلام کرد که یک سری اپلیکیشن از یک ابزار برای ارسال جاسوس‎افزار استفاده می‎کنند پانصد اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرد. این اپلیکیشن‎های آلوده حدود صد میلیون بار دانلود شده بودند. 

 

اخبار مرتبط:

خطرات امنیتی درمورد فیس‎اپ، اپلیکیشن هوش مصنوعی که عکس شما را پیر می‎کند

منبع خبر: fortune

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ehsan

یک‌شنبه, 30 تیر 1398

از این دست نرم افزارها پره توی گوگل پلی

پاسخ

ثبت نظر