سونی تا به حال 100 میلیون دستگاه پلی ‎استیشن 4 فروخته است

سونی تا به حال 100 میلیون دستگاه پلی ‎استیشن 4 فروخته است

سونی تا به حال 100 میلیون دستگاه پلی‎ استیشن 4 فروخته است.

کنسول سونی پلی‎ استیش 4 دستگاه بسیار موفقی برای شرکت سونی بوده است و تا به امروز صد میلیون نسخه از آن فروخته شده است. این شرکت از اول امسال تا تاریخ 20 ژوئن، 3.2 میلیون دستگاه فروخته است. درحالی که فروش پلی ‎استیشن 4 رو به کاهش است اما هم اکنون محبوب‎ترین کنسول بازی در دنیا محسوب می‎شود. این میزان بسیار بیشتر از فروش کلی پلی‎ استیشن 2 و کنسول محبوب نینتندو Wii با هم است. پلی‎ استیشن 4 توانسته تنها در پنج سال و هفت ماه به این رقم برسد و از این رقم تنها 50 میلیون نسخه در کمتر از سه سال به فروش رسیده است.

در سال 2017 حدود 19 میلیون و پاراسل 17.8 میلیون نسخه کنسول پلی‎استیشن 4 فروخته شده است. سونی همچنین اعلام کرد که سهم دانلود دیجیتالی از مرز 50 درصد گذشته، به این معنی که افراد بیشتری به جای خرید دیسک‎های فیزیکی به خرید گیم‎ها به صورت دیجیتالی روی آورده‎اند.

نسل بعدی پلی ‎استیشن سونی، که به احتمال زیاد پلی‎ استیشن 5 خواهد بود پاییز 2020 منتشر خواهد شد. سونی گفته که پلی ‎استیشن 5 گرافیک 8K، صدای سه بعدی، حافظه‎ی SSD و سازگاری معکوس با گیم‎های پلی‎ استیشن 4 را پشتیبانی خواهد کرد. پلی ‎استیشن 5 همچنین از پردازنده‎ی هشت هسته‎ای مبتنی بر خط تولید نسل سوم Ryzen شرکت AMD استفاده خواهد کرد و دارای کارت گرافیکی است که رهگیری پرتو را پشتیبانی می‎کند.

کنسول Xbox Project Scarlett مایکروسافت نیز تعطیلات کریسمس 2020 منتشر خواهد شد و گرافیک 8K، حافظه SSD و رهگیری پرتو را پشتیبانی می‎کند. هنوز معلوم نیست چند کنسول ایکس ‎باکس وان فروخته شده زیرا سال‎هاست که مایکروسافت فروش خود را اعلام نمی‎کند اما تحلیل‎گران تخمین می‎زنند که این فروش چیزی بین 30 تا 60 میلیون دستگاه باشد که نشان می‎دهد مایکروسافت از رقابت با سونی عقب مانده است.

 

بیشتر بخوانید:

پلی استیشن 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 خواهد بود

نینتندو سوئیچ لایت: کنسول جدید نینتندو که به تلویزیون متصل نمی‎شود

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد؛ قدرت‌نمایی هرچه بیشتر برای گیمرها

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Moein

شنبه, 12 مرداد 1398

داداش گلم ps5 هم اگه بیاد بازار ایران بالای 8 میلیون قیمتش خواهد بود

پاسخ

ثبت نظر