خبر ساز هوش مصنوعی (که فوق‌العاده خطرناک است) منتشر شد

خبر ساز هوش مصنوعی (که فوق‌العاده خطرناک است) منتشر شد

خبر ساز هوش مصنوعی که فوق‌العاده خطرناک است و امکان تولید اخبار دروغین را دارد، منتشر شد.

این روزهایی که اغلب افراد از اینترنت، پیگیر خبرهای روز دنیا هستند، تولید محتوا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. همواره ربات‌هایی وجود داشته‌اند که محتواهای وب سایت‌های مختلف را کرول کرده و با تغییر اندکی در آن‌ها و جا به جایی جملات، یک متن جدید را درست می‌کنند.

حالا اما هوش مصنوعی قدمی بزرگ رو به جلو برداشته است که اگرچه می‌تواند بسیار کاربردی باشد اما از سوی دیگر می‌تواند فوق‌العاده خطرناک هم باشد. در واقع این سیستم خبر ساز هوش مصنوعی تنها به یک تیتر و یا چند جمله کوتاه نیاز دارد تا بتواند یک متن کامل را به شما تحویل بدهید.

این سیستم خبر ساز هوش مصنوعی که توسط آدام کینگ توسعه داده شده است، از مدل یادگیری ماشین OpenAI استفاده می‌کند که با نام GPT-2 شناخته می‌شود. این مدل هوش مصنوعی با توجه به اولین کلمه وارد شده، پاراگرافی مرتبط و منسجم را ایجاد می‌کند.

این سیستم خبر ساز هوش مصنوعی در حد یک ایده باقی نمانده است و همین حالا هم خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید، تنها کافی است روی این لینک کلیک کنید(اما دست نگه دارید و اول تست ما از این خبر ساز را ببینید). این وب سایت از مدل یادگیری ماشین GPT-2 با نام 1558M استفاده می‌کند.

 

خودتان خبر ساز هوش مصنوعی را تست کنید

ما هم این سیستم را تست کردیم و نتایج جالبی گرفتیم. موضوع انتخابی ما اسنپدراگون 865؛ قدرتمندترین پردازنده موبایلی آینده بود. این سیستم یک اشتباه بزرگ داشت، اینکه اسنپدراگون 865 را به اپل مربوط کرد و عملا نتوانست تشخیص دهد که اسنپدراگون مربوط به اپل نیست. ضمنا متوجه نشد که این پردازنده هنوز معرفی و راهی بازار نشده است زیرا جمله اولش را به این صورت آغاز کرد:

اسنپدراگون 865 یک پردازنده عالی است و من هیچ مشکلی با آن ندارم.

اگر از این ایرادها چشم پوشی کنیم، می‌بینیم که جملات به نحوی پشت سر هم قرار گرفته است که کسی که واقعا در این حوزه اطلاعاتی نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند دروغین بودن متن را تشخیص دهد.

تست خبر ساز هوش مصنوعی

تست خبر ساز هوش مصنوعی

 

این خودش بزرگ‌ترین مشکل سیستم هوش مصنوعی جدید است زیرا به شدت توانایی تولید اخبار دروغین را دارد. البته توسعه دهنده این سیستم توضیح داده است که تا به امروز سو استفاده‌ای از این سیستم نشده است و کسی اخبار جعلی در آن نساخته است. به هر ترتیب این سیستم به خودی خود نشان می‌‎دهد که سیستم هوش مصنوعی به شدت پیشرفت کرده است.

 

اخبار مرتبط:

مترجم هوش مصنوعی آزمایشی گوگل به جز زبان، لحن را نیز ترجمه می‎کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر