معافیت تحریم آمریکا برای هواوی، 6 ماه دیگر تمدید می‌شود

معافیت تحریم آمریکا برای هواوی، 6 ماه دیگر تمدید می‌شود

احتمالا معافیت تحریم آمریکا برای هواوی، 6 ماه دیگر تمدید می‌شود اما هنوز هم امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های جدید هواوی وجود ندارد.

جنگ تجاری آمریکا و چین، مدت‌هاست که دامن‌گیر هواوی شده است، تا جایی که محدودیت‌های زیادی برای هواوی در نظر گرفته شد. برای نمونه فروش قطعات به هواوی ممنوع شده و همچنین امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی هم ممکن نبود. حتی گفته می‌شد که دیگر گوشی‌های آینده هواوی از سیستم عامل اندروید هم بهره نخواهند برد.

این تحریم‌ها برای مدت 90 روز به تعویق افتاد. حالا این مهلت تقریبا در آخرین روزهای خودش به سر می‌برد و روز دوشنبه به اتمام می‌رسد. اما حالا گزارشاتی در وب سایت Politico منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد، مجددا معافیت تحریم هواوی را برای مدت 6 ماه دیگر تمدید کند.

اگر واقعا این گزارش صحت داشته باشد، هواوی تا پایان ماه می سال 2020 می‌تواند از نظر نرم افزاری گوشی‌های خودش را پشتیبانی کند. البته این را هم باید بگوییم که همچنان گوشی‌های جدید هواوی که بعد از انتشار لیست سیاه آمریکا در ماه می، معرفی شدند، مانند خانواده هواوی میت 30 و گوشی تاشو هواوی MateX نمی‌توانند از سرویس‌های گوگل استفاده کنند.

این معافیت تحریم هواوی، دو طرفه است و به عبارتی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در مناطق روستایی می‌توانند قطعات و نرم افزارهای مورد نظرشان را از هواوی خریداری کنند. با این وجود به واسطه این معافیت تحریم، همچنان امکان فروش تراشه‌های آمریکایی به هواوی وجود ندارد و شرکت‌هایی همچون کوالکام و میکرون برای اینکه بتوانند با هواوی همکاری داشته باشند، مجبورند مجوزهای جداگانه‌ای بگیرند. البته این امید هست که آمریکا بتواند به این شرکت‌ها سرویس‌دهی کند زیرا این دسته شرکت‌ها به دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که فروش تراشه به هواوی، امنیت ملی آمریکا را تهدید نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 توسط گوگل تحریم شد؛ محدودیت استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

فکر نصب برنامه‌های گوگل روی هواوی میت 30 را از سر بیرون کنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر