دلايل اختلال سايت سرشماري نفوس و مسکن از زبان وزير ICT

دلايل اختلال سايت سرشماري نفوس و مسکن از زبان وزير ICT

وزير ارتباطات با اشاره به اقبال مردم نسبت به سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن، از جايگزيني ديتابيس اين وزارتخانه به جاي ديتابيس مرکز آمار براي حل اختلالات سامانه سرشماري خبر داد.

به گزارش وایمکس نیوز، محمود واعظي امروز در حاشيه مراسم افتتاحيه سمپوزيوم بين‌المللي مخابرات، با اشاره به برگزاري اينترنتي سرشماري نفوس و مسکن و اختلالات ايجادشده در سامانه اين سرشماري گفت: مرکز آمار پيش‌بيني نکرده بود که مردم در اولين سرشماري اينترنتي اينگونه استقبال کنند، به همين دليل ديتابيس مرکز آمار را در خدمت اين کار قرار داده بود.

وي ادامه داد: در جلسه‌اي که با همکاران مرکز آمار داشتيم، اعلام کرديم که اگر هجوم مردم به اين سامانه را پيش‌بيني مي‌کنند، از ديتابيس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات استفاده کنند، اما آنها براساس پيش‌بيني هايي که در کشورهاي ديگر داشتند، نظرشان بر اين بود که در اولين سرشماري اينترنتي درصد کمتري مراجعه مي‌کنند که خوشبختانه مردم با توجه به استفاده مناسب از اين فضا و گسترش دسترسي به اينترنت در سراسر کشور، اقبال بسيار خوبي داشتند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين خاطرنشان کرد: روز يکشنبه آقاي رئيس‌جمهور دستور دادند که مرکز آمار از ديتابيس وزارتخاته استفاده کند و اميدوارم از امروز ديگر مشکلي نباشد. طبيعي است که اين نوع فعاليت‌ها در بستر شبکه ملي اطلاعات است، به اين معنا که ما امکاناتش را به گونه‌اي فراهم کرديم که دسترسي از خارج و مشکلات نداشته باشد.

واعظي با اشاره به جوايز تعيين‌شده براي سرشماري اينترنتي گفت: رئيس مرکز ملي آمار در جلسه‌اي که در وزارت ارتباطات حضور يافتند، پيشنهاد کردند براي اينکه مردم به سرشماري اينترنتي  تشويق شوند، ما با اپراتورها صحبت کنيم که يک گيگ تشويقي به کساني بدهند که همه کارهاي خود را اينترنتي انجام مي‌دهند و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات اين هماهنگي را با اپراتورها به وجود آورد و آنها هم که همواره سعي مي‌کنند در اين زمينه کمک کنند،گفتند اين کار را انجام خواهند داد.

وي با اشاره به پهناي باند اختصاص‌يافته به سرشماري بيان کرد: در روز اول و دوم بيش از 400 هزار خانوار مراجعه کردند و به دليل اينکه ديتابيس آمار، آمادگي نداشت حدود 10 درصد توانستند کارشان را انجام دهند. ما نيز زماني مي‌توانيم در مورد پهناي باند استفاده شده نظر بدهيم که مانند هدفمندي يارانه‌ها، افراد با مراجعه به سامانه، بلافاصله کارشان انجام شود و اميدوارم از امروز به بعد بتوانيم اطلاعات بيشتري بدهيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوالي مبني بر اعزام دانشجو در حوزه ICT‌ به خارج کشور گفت: اعزام دانشجو به وزارت علوم مربوط مي‌شود، اما چيزي که مربوط به ماست، پروژه‌هاي مختلفي از جمله اينترنت نسل پنج، اينترنت اشيا و داده‌هاي عظيم است که در پژوهشگاه ICT و دانشگاه‌ها شروع شده و در تعاملي که با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي دنيا داريم، اين امکان براي ما بيش از گذشته فراهم شده و اساتيدي از خارج به ايران مي‌آيند و از ايران به خارج مي‌روند براي اينکه روي پروژه‌هاي مشترک کار کنند.

واعظي همچنين با اشاره به سمپوزيوم بين‌المللي مخابرات بيان کرد: اين سمپوزيوم مهمترين سمپوزيوم ملي کشور در حوزه ICT است که دوسالانه برگزار مي‌شود و با توجه به اينکه اين فناوري در حال تغيير و توسعه است، اميدوارم دبيرخانه سمپوزيوم بتواند براي برگزاري ساليانه اين سمپوزيوم برنامه‌ريزي کند.

وي با اشاره به تصميم‌ها براي برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه قرار بر اين است که حدود 20 هزار ميليارد در بخش دولتي و حدود 3 برابر در بخش خصوصي سرمايه‌گذاري شود و در چارچوب شبکه ملي اطلاعات همه کشور زير پوشش اينترنت قرار بگيرند و از خدمات چه در قالب دولت الکترونيک و چه نيازمندي‌هاي مردم استفاده کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: ما شاهديم در بسياري از کشورهاي پيشرفته تقريبا همه بخش‌ها به نوعي در چارچوب ICT قرار گرفته و به همين دليل ما نيز بنا داريم در بخش‌هاي تجارت، کشاورزي، سلامت و غيره، اين امکانات را فراهم کنيم و اميدوارم در برنامه ششم توسعه همانطور که آقاي رئيس جمهور بارها اعلام کردند که ICT به عنوان پيشران توسعه کشور و توانمند همه بخش‌هاست، ما در وزارت ارتباطات اين نقش را به خوبي اجرا کنيم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر