مروری بر بهترین گوشی های هوشمندی که دارای سنسور اثر انگشت در قاب جلویی هستند

مروری بر بهترین گوشی های هوشمندی که دارای سنسور اثر انگشت در قاب جلویی هستند

سنسور اثر انگشت یکی از امکاناتی است که این روزها به‌ قدری فراگیر شده که حتی در محصولات میان رده نیز شاهد حضورش هستیم. هر شرکت، بسته به نوع طراحی محصولات و تعریفی که در استفاده از آن داشت، مکان به خصوصی را به این درگاه امنیتی اختصاص داد. شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ، آن را در زیر نمایشگر و پنل جلویی کار گذاشتند.

سنسور اثر انگشت یکی از امکاناتی است که این روزها به‌ قدری فراگیر شده که حتی در محصولات میان رده نیز شاهد حضورش هستیم. هر شرکت، بسته به نوع طراحی محصولات و تعریفی که در استفاده از آن داشت، مکان به خصوصی را به این درگاه امنیتی اختصاص داد. شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ، آن را در زیر نمایشگر و پنل جلویی کار گذاشتند. سازندگانی چون هواوی، ال‌جی، اوپو و… به پشت دستگاه و زیر لنز دوربین پناه آوردند و برخی مانند سونی، آن را در کناره بدنه تعبیه کردند.

از آنجایی که این درگاه، ورودی اصلی کاربر به گوشی خود تلقی می‌شود، پس دسترس پذیری سریع، اولویت نخست برای این محل در نظر گرفته می‌شود. فرض می‌کنیم که شما گوشی خودتان را در دست داشته و حال قصد دارید تا با قرار دادن و یا فشردن یکی از انگشت‌های خود بر روی این سنسور، قفل آن را باز کنید.

اگر این سنسور در زیر نمایشگر دستگاه باشد، قاعدتاً انگشت شست، کاندیدای اصلی در این امر بوده و نیاز دارید تا آن را به سمت کلید مربوطه حرکت دهید، از آنجایی هم که این انگشت نقش یکی از ستون‌های نگاه‌دارنده گوشی را بر عهده دارد، پس بایستی دقت کنید که تعادل دستگاه بر هم نخورده و با کمی حرکت دادن گوشی، به محل موردنظرتان برسید. در اینجا هر چه سایز گوشی هم بزرگ‌تر شود، کار شما برای ورود سریع‌تر، به دقت بالاتری نیاز خواهد داشت، اما جایگاه قرار گیری سنسور به شکلی است که جای آن را هیچ‌گاه گم نخواهید کرد و در واقع تشخیص بسیار سریعی دارد.

برخی اوقات ما مشغول گوش کردن به موزیکیم و می‌خواهیم به‌سرعت یک اعلانیه را چک کنیم و جواب بدهیم و در این لحظات قصد نداریم دستگاه را از روی میز برداریم. وجود اسکنر در جلو دستگاه این امکان را به ما می‌دهد که بدون هیچ حرکت اضافه‌ای با تلفن هوشمند خود ارتباط برقرار کنیم؛ اما اگر اسکنر پشت دستگاه باشد، مجبورمان می‌کند دیوایس را بلند کنیم یا آن را با PIN آنلاک کنیم که نسبت به اثر انگشت زمان بیشتری از ما می‌گیرد. وجود سنسور در لبه کناری هم چیزی بین این دو حالت است، ولی باز هم آنلاک کردن گوشی بدون نیاز به حرکت اضافه در این حالت کمی سخت است و نهایتاً شخص مجبور می‌شود از راه‌های دیگری برای گشایش قفل استفاده کند.

علی‌رغم آنکه برخی از شرکت‌های سخت‌افزاری به سمت یکپارچه کردن این سنسور با نمایشگر گوشی‌های هوشمند پیش می‌روند و حتی برخی مانند اپل سیستم تشخیص چهره را جایگزین این قطعه کرده، با این حال هنوز هم برخی از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند معتقدند که بهترین جایگاه سنسور اثر انگشت در قاب جلویی و درست زیر نمایشگر است. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین گوشی‌های هوشمندی کنونی که از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قاب جلویی بهره می‌برند را مرور کنیم.

وان پلاس 5

وان پلاس 5

این پرچم‌دار چینی نیز همانند بسیاری از محصولات دیگر، با تراشه اسنپ‌دراگون 835 و دوربین دوگانه پشتی، یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. گوشی جدید وان پلاس با بدنه فلزی و قاب پشتی منحنی تولید شده و از تکنولوژی Dash Charge این کمپانی نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته سازندگان، کاربران با تنها 30 دقیقه شارژ می‌توانند برای یک روز با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. طراحی شیک در کنار OxygenOS بر پایه اندروید نوقا نیز سبب محبوبیت بالای این گوشی هوشمند شده‌ است. وان پلاس 5 به عنوان گران‌ترین گوشی این شرکت و با قیمتی بسیار رقابتی، تابستان رونمایی شد. 

نوکیا 8

نوکیا 8

پرچمدار جدید فنلاندی ها که با پیروی از زبان طراحی نوکیا 6 به بازار عرضه شده، دارای سخت افزاری قدرتمند است که آن را هم رده قدرتمندترین گوشی های اندرویدی بازار قرار میدهد.نوکیا 8 دارای نمایشگری 5.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن کیو اچ‌دی است. اگرچه ممکن است ابعاد تقریبا کوچک آن در مقایسه با سایر پرچمداران برخی کاربران را ناامید کند، اما تراکم پیکسلی فوق‌العاده 554 پی‌پی‌آی صفحه نمایش نوکیا 8 هر کاربر را به وجد می‌آورد. این نمایشگر توسط شیشه‌های گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.همچون اغلب گوشی های این مطلب، نوکیا 8 نیز در سینه میزبان تراشه اسنپدراگون 835 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم است.وجود 64 گیگابایت حافظه داخلی به علاوه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی سبب می‌شود نوکیا 8 علاوه بر توان پردازشی، از نظر حافظه نیز هم‌رده سایر پرچمداران قرار بگیرد.نوکیا 8 همچنین در قاب پشتی به دو دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده است.

آیفون 8

آیفون 8

آیفون 8 و 8 پلاس را می‌توان نسخه ارتقا یافته و به‌روز شده آیفون‌های سال گذشته بدانیم که به جای فلز، از شیشه در قاب پشتی آن‌ها استفاده شده است. آیفون 8 از یک نمایشگر 4.7 اینچی با وضوح 750×1334 پیکسل و آیفون 8 پلاس از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل بهره می‌برند.A11 Bionic نخستین چیپست 6 هسته‌ای ساکنین کوپرتینو است که در بخش چند وظیفگی بسیار قدرتمند ظاهر شده است. آیفون 8 همانند نسل قبلی این محصول ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و دارای گواهینامه‌ IP68 هست. باتری این گوشی‌ها از نوع لیتیوم یونی و غیرقابل تعویض هست که دارای امکان شارژ بی‌سیم هست.هرچند دیگر آیفون 2017 یعنی آیفون X فاقد سنسور تاچ آی‌دی بوده، اما آیفون 8 با بهره گیری از قطعه در قاب جلویی عرضه شده است.

اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11 همانند بسیاری از پرچم‌داران بازار در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 که بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته است. این تراشه با قدرت بالای خود به راحتی از پس اجرای هر نوع بازی و اپلیکیشن 64 بیتی برخواهد آمد؛ حال آنکه شرکت سازنده در کنار این پردازنده از حافظه رم 6 گیگابایتی نیز استفاده کرده که یو 11 را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر تبدیل می‌کند. این محصول همچنین از حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بهره برده و متاسفانه امکان به‌کارگیری حافظه جانبی در آن وجود ندارد.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین 12 این گوشی موبایل علاوه بر داشتن کیفیتی فوق‌العاده بالا، دارای حداقل نویز ممکن هستند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به برتری دوربین اچ تی سی U 11 کمک می‌کند، فوکوس فوق‌العاده سریع آن است. گوشی اچ تی سی یو 11 قادر است با دوربین اصلی خود ویدیوهای 4K نیز ضبط کند. همچنین، کاربران می‌توانند در رزولوشن 1080 پیکسل، ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه بگیرند.

هواوی میت 10

هواوی میت 10

یکی از پرچمداران جدید هواوی که میت 10 نامیده میشود، برخلاف میت 10 پرو و میت 10 پورشه در قاب جلویی میزبان سنسور اثر انگشت یکپارچه شده با دکمه هوم است.به کار گیری از فریم فلزی با گوشه‌هایی گرد و قاب پشتی شیشه‌ای سری میت 10 را در رده‌های بالایی از نظر طراحی قرار می‌دهند. علاوه بر این گوشی‌های مذکور اولین مدل‌هایی در بازار محسوب می‌شوند که چینش دوربین دوگانه آن‌ها به صورت عمودی طراحی شده است. همچنین سری میت 10، اولین گوشی‌های ساخت هواوی محسوب می‌شوند که از گواهینامه عایقی پشتیبانی می‌کنند. در قلب این گوشی تراشه هشت هسته ای کرین 970 قرار گرفته است. این تراشه از یک واحد پردازش گرافیکی 12 هسته‌ای جدید بهره می‌برد. هواوی این تراشه را بر مبنای فرایند ساخت 10 نانومتری توسعه داده که نتیجه‌ی آن تجمع 5.5 میلیارد ترانزیستور روی سطحی کمتر از یک سانتی‌متر مربع است. تراشه‌ی بالا رده‌ جدید هواوی، نخستین پلتفرم موبایل پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از یک واحد پردازش عصبی اختصاصی بهره می‌برد. هواوی در مودم 4.5G LTE از نوع Cat.18 نیز برای تراشه‌ی کرین 970 در نظر گرفته است که سرعت 1.2 گیگابیت‌ بر ثانیه ارائه می‌دهد.

شیائومی می 6

شیائومی می 6

این گوشی از پنلی 5.1 اینچی از نوع آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی که به تازگی در بازار ایران نیز عرضه شده می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 835، 4 و 6 گیگابایت حافظه رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد. این گوشی در قاب پشتی 12 مگاپیکسلی دوگانه، با مشخصاتی شبیه به آنچه در آیفون 7 پلاس نیز مشاهده کردیم است. در دوربین دوم از یک لنز 52 میلی‌متری استفاده شده که به کاربر اجازه می‌دهد افکت عمق اثر میدان را به تصاویر دلخواه اضافه کند. همچنین بر روی نرم افزار رابط این دوربین تنظیمات مختلفی تعبیه شده که کاربر می‌تواند بسته به سلیقه خود هرکدام را تغییر دهد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر