دستور ممنوعیت واردات اپل واچ به ایالات متحده اعلام گردید

apple whatch.jpg

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) پس از اینکه متوجه شد که اپل حق اختراع شرکت فناوری پزشکی مسیمو (Masimo) را نقض کرده است، روز پنجشنبه دستور ممنوعیت واردات اپل واچ به این کشور را صادر کرد.

این ممنوعیت در حال حاضر مشمول بررسی ریاست جمهوری است، بنابراین بلافاصله اعمال نمی‌شود و اپل می‌تواند پس از پایان دوره بازبینی 60 روزه، این ممنوعیت را به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال منتقل کند. رؤسای جمهور در گذشته به ندرت ممنوعیت‌ها را وتو کرده‌اند.

یکی از سخنگویان اپل گفت: مسیمو به اشتباه سعی کرده از ITC استفاده کند تا محصولی زندگی‌بخش را از میلیون‌ها آمریکایی دریغ کند. این شرکت در عین حال می‌خواهد راه را برای ساعت‌های خود که برای طراحی آنها از اپل کپی می‌کند، باز کند. در حالی که تصمیم امروز هیچ تاثیر فوری بر فروش اپل واچ ندارد، ما معتقدیم که باید معکوس شود و به تلاش‌های خود برای تجدید نظر ادامه خواهیم داد.

جو کیانی، مدیر اجرایی مسیمو گفت: این تصمیم پیام قدرتمندی را منتقل می‌کند که حتی بزرگترین شرکت جهان فراتر از قانون نیست.

مسیمو از سال 2021، درگیر نبرد مداوم با اپل بر سر چندین قابلیت سلامتی است که در برخی از مدل‌های اپل واچ وجود دارد. این شرکت‌ها برای ممنوعیت این مدل‌ها در ایالات متحده تلاش می‌کند. ITC مشخص نکرده است که کدام مدل از ساعت‌های اپل تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می‌گیرند. اما شکایت اولیه مسیمو می‌گوید که اپل واچ سری 6 که در سال 2020 منتشر شد، حق ثبت اختراع آن را نقض کرده است.

در شکایت مسیمو اشاره شده که ساعت‌های ناقض پتنت اپل، در چین ساخته شده‌اند. اپل از آن زمان به بعد بخشی از تولید ساعت‌های خود را به ویتنام منتقل کرده است.

apple-watch-6s

مسیمو اپل را متهم می‌کند که به‌طور غیرقانونی کارمندان شرکت را شکار کرده و اسرار تجاری را در هنگام توسعه اپل واچ به سرقت برده است. این شرکت به دنبال بیش از 1.8 میلیارد دلار خسارت و مالکیت مشترک پنج پتنت پالس اکسیمتری اپل است که شرکت از فناوری آن استفاده می‌کند.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده تمام پتنت‌ها را به جز دو مورد باطل کرد. ITC در قدم بعدی اعلام کرد که اپل حق اختراع مسیمو را در رابطه با فناوری مبتنی‌بر نور برای خواندن سطوح اکسیژن خون نقض کرده است.

اپل همچنین با ممنوعیت واردات اپل واچ در دادگاهی جداگانه با شرکت فناوری پزشکی AliveCor مواجه است. ITC در ماه فوریه ممنوعیتی را صادر کرد و دولت بایدن از رد این تصمیم خودداری کرد. الیته تا زمانی که رسیدگی به اعتبار پتنت‌های AliveCor تکمیل شود، این ممنوعیت به حالت تعلیق درآمده است.

در حالی که عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی به دلیل دوره‌های تبلیغات کوتاه‌تر و عدم بهره‌گیری از ویژگی‌های جذاب، به محبوبیت چندانی دست نیافته‌اند، ساعت‌های هوشمند دومین گروه فناوری پوشیدنی بزرگ را پس از هدفون‌ها تشکیل می‌دهند. بدین ترتیب، ممنوعیت احتمالی واردات در ماه‌های قبل از کریسمس، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای اپل به دنبال داشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر