نمایشگاه CES 2019؛ بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی محور دنیا برگزار می‌شود

نمایشگاه CES 2019؛ بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی محور دنیا برگزار می‌شود

نمایشگاه CES 2019؛ بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی محور دنیا برگزار می‌شود.

نمایشگاه CES یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکنولوژی محور در سراسر دنیاست که سالانه علاقه‌مندان زیادی را با خود همراه می‌کند. امسال هم به رسم هرسال، تنها چند روز بعد از تعطیلات سال نو میلادی، نمایشگاه CES 2019 در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری این نمایشگاه به این دلیل در ابتدای سال میلادی در نظر گرفته شده است تا علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را با ترندهای بازار در یک سال پیش ‌رو آشنا کند.

نمایشگاه CES 2019 امسال که در تاریخ 8 تا 11 ژانویه یعنی 18 تا 21 دی‌ماه برگزار خواهد شد، میزبان 4500 غرفه است و حدوداً 180 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد. با فیسیت همراه باشید تا هر آنچه انتظار داریم در این نمایشگاه شاهد آن باشیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

5G؛ بزرگ‌ترین موضوع CES 2019

نسل پنجم شبکه ارتباطی یا همان 5G یکی از خبرساز‌ترین و مهم‌ترین فناوری‌هایی روز دنیاست که شرکت‌های زیادی در تلاش‌اند به آن ورود کنند. حتی اخیراً شاهد اخباری هستیم که از مجهز شدن گوشی‌های هوشمند به 5G خبر می‌دهد. از سوی دیگر اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در آمریکا هم اعلام کرده‌اند که در سال 2019 پشتیبانی از 5G ممکن خواهد شد.

بنابراین به احتمال بسیار قوی در نمایشگاه CES 2019 به مسئله 5G با توجه ویژه‌ای پرداخته خواهد شد. انتظار داریم که در این نمایشگاه شاهد اخباری درباره تجهیزات مربوط به 5G باشیم. بیش از هر کمپانی دیگری انتظار داریم که اینتل و کوالکام درباره 5G خبرساز شوند.

انتظار داریم کوالکام در نمایشگاه CES 2019 روش‌هایی را معرفی کند که با استفاده از آن‌ها بیشتر از تصورمان، یعنی اینترنت اشیا، گوشی هوشمند و...، بتوانیم از 5G استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس 10 اولین گوشی مجهز به 5G خواهد بود

امواج شبکه 5G جان صدها پرنده را گرفت

 

خانه هوشمند؛ حاکم دوم CES 2019

دومین موضوع جالب‌توجه در نمایشگاه CES 2019 محصولات مربوط به خانه هوشمند هستند. انتظار داریم در نمایشگاه امسال در حوزه خانه هوشمند شاهد رونمایی از محصولاتی همچون قفل هوشمند درب، دوربین هوشمند جدید، مایکروویو هوشمند، ساعت دیواری و انواع مختلف محصولات خانه هوشمند باشیم.

اگرچه شرکت‌های زیادی هستند که در حوزه تولید محصولات خانه هوشمند فعالیت دارند اما بیش از هر شرکت دیگری انتظار داریم که آمازون و گوگل توجه‌ها را به خود جلب کنند. انتظار داریم که در نمایشگاه CES 2019 دستیارهای صوتی هوشمند الکسا و گوگل اسیستنت با تعداد زیادی از دستگاه‌ها همگام‌سازی شوند.

بیشتر بخوانید: دستیار صوتی الکسا به یک میلیون درخواست ازدواج جواب رد داد

 

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

یکی دیگر از مهم‌ترین اتفاقاتی در نمایشگاه CES 2019 شاهد آن خواهیم بود، مربوط به واقعیت مجازی است. انتظار داریم در این نمایشگاه شاهد رونمایی هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌قیمت‌تری نسبت به قبل باشیم.

البته باید بدانید که اغلب شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهد که به جای حضور در بازار واقعیت مجازی، به حوزه واقعیت افزوده علاقه‌مند هستند.بیشتر این شرکت‌های تمرکز خود را روی استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده در گوشی و تبلت‌هایشان گذاشته‌اند که در این بین از کیت‌های توسعه‌ای مانند ARKit و ARCore بهره می‌برند.

با همه این اوصاف انتظار داریم در نمایشگاه CES 2019 شاهد اخبار جالبی درباره هدست‌ها و عینک‌های هوشمند مبتنی بر AR باشیم.

 

دنیای جذاب خودروهای الکتریکی و خودران

چند سالی است که بخش خودروها در نمایشگاه CES نقش پررنگ‌تری دارند. برای امسال هم تا کنون شاهد شایعاتی درباره ترندهای حوزه خودرو در نمایشگاه CES 2019 بودیم. بنابراین انتظار داریم که در این نمایشگاه خودروهای الکتریکی جدیدی، فناوری‌های خودروهای خودران و ربات‌های حمل و نقل و... رونمایی شود. بی‌شک واقعیت افزوده در این حوزه نقطه اتکا نمایشگاه CES 2019 خواهد بود.

خودروهای الکتریکی و خودران

خودروهای الکتریکی و خودران

تلوزیون‌هایی با کیفیت 8K

سال جدید است و کیفیت جدیدی برای تلویزیون‌ها در راه است. امسال در نمایشگاه CES 2019 تمرکز اصلی بخش تلویزیون به کیفیت 8K برمی‌گردد. همان‌طور که می‌دانید 4Kکیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد بنابراین کیفیت 8K واقعاً عالی خواهد بود.

 

گوشی هوشمند؛ بخش خالی از جذابیت نمایشگاه CES 2019

در سال‌های اخیر کمپانی‌های بزرگ حوزه تولید گوشی هوشمند مانند سامسونگ، اپل و هواوی ترجیح داده‌اند در رویدادی اختصاصی و از پیش تعیین شده، برترین گوشی‌ها و پرچم‌داران خود را معرفی کنند. گذشته از رویدادها خاص هر کمپانی، کنگره جهانی موبایل بارسلونا هم به صورت سالانه برگزار می‌شود که به صورت تخصصی روی حوزه گوشی‌های هوشمند متمرکز است. با این اوصاف انتظار رونمایی گوشی جذابی را در نمایشگاه CES 2019 نداریم.

البته ممکن است برخی شرکت‌های گوشی‌های هوشمند خود که از 5G پشتیبانی می‌کنند را در این نمایشگاه رونمایی کنند. ضمناً گفته می‌شود که در این نمایشگاه شاهد نگاهی نزدیک به گوشی فلکس پای، نخستین گوشی تاشدنی دنیا که حدود یک ماه پیش رونمایی شد، باشیم. بعلاوه انتظار می‌رود که برخی شرکت‌ها نمونه مفهومی گوشی‌های تاشدنی خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند.

بیشتر بخوانید:

اولین گوشی تاشدنی دنیا، فلکس پای، رونمایی شد

فلکس پای- اولین گوشی تاشدنی دنیا

فلکس پای - اولین گوشی تاشدنی دنیا

 

اخبار مرتبط:

مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در اولین روز نمایشگاه CES 2018

مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در دومین روز نمایشگاه CES 2018

 

مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در سومین روز نمایشگاه CES 2018

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

shahriar qasemi

دوشنبه, 17 دی 1397

سلام یک هفتس میخوام تبلیغات بگیرم ازتون هیچ راه ارتباطی ندارم مگه میشه اصلا ؟ نه ایمیل نه شماره ای نه آدرسی نه ادمین تلگرامی هیچی . بخدا میخوام پول واریز کنم براتون کی بدش میاد از پول

پاسخ

ثبت نظر